Er gonsden al een tijdje geruchten dat ontwikkelaar Troika Games zou ophouden te bestaan, maar vandaag is het dan officieel. In een statement hebben oprichters Leonard Boyarsky, Tim Cain en Jason Anderson bekend gemaakt dat de ontwikkelaar haar deuren heeft gesloten en dat alle medewerkers ontslagen zijn:As many of you may have already heard, Troika has laid off all of its employees and is closing its doors due to our inability to secure funding for future projects. We have not yet made the decision as to whether Troika Games as an entity will regroup and pursue future projects or simply cease to exist. We want to thank all of our fans for their support these past seven years, it has really meant a lot to us that there were people out there who enjoyed our games enough to create fan-sites and follow our progress as a company. But we especially want to thank all of our employees - we had the pleasure of working with the some of the most dedicated, hard working, creative people in the industry, and we really appreciate all that they did for Troika.
Thanks for everything,
Tim, Leonard, and JasonDe oprichters van Troika Games waren afkomstig van Interplay's Black Isle Studios en waren daar onder andere verantwoordelijk voor het geprezen Fallout. Bij Troika ging men verder met de grote passie, het maken van RPG spellen.
In totaal heeft Troika drie games op haar naam geschreven, Arcanum, Greyhawk en Vampire: Bloodlines. Hoewel de titels geprezen werden vanwege de diepgang en creativiteit, waren het vaak de bugs die ervoor zorgden dat ze niet enorm succesvol werden. Momenteel werkte Troika onder andere aan een post-apocalyptische RPG in de stijl van Fallout, een spel dat waarschijnlijk nooit het levenslicht zal zien.
Reacties op: Ontwikkelaar Troika Games sluit officieel haar deuren
bored4life
Dutch
Slowghost
RoadKill
Ik ben best bereid een game te kopen, maar als ik dan lees hoeveel bugs erin zitten bij aanschaf, ga ik toch twijfelen. Ik heb zelf een IT opleiding gedaan, en in het ontwikkelproces zit toch echt een testperiode opgesloten. Blijkbaar wordt die steeds vaker overgeslagen, om het spel maar zo snel mogelijk uit te brengen.
misjnoe
ElPolloDiablo
Dit is niet alleen te wijten aan piracy, maar ook aande schaalvergrotingen en afschrikwekkend grote projecten (b.v. halflife 2) en nog meer factoren.
Je kunt er weinig aan doen, maar kopen ipv kopieren is natuurlijk wel een begin……
Duran
Bloodlines (en Arcanum in mindere mate) waren zeker goed.
Is alleen jammer van de bugs inderdaad.
Nu snap ik ook waarom Bloodlines nu al voor € 20 in de winkel ligt.
Als ze een nieuwe firma oprichten :
Tip 1 : eerste beter de spellen testen voordat je ze uit brengt !!
Bloodlines had een echte klassieker kunnen zijn zonder de bugs.