Nieuws
PlayStation VR 2

Ontwikkelaar toont foto van PlayStation VR2

Kort na plaatsing werd de foto weer verwijderd

Geschreven door Michel Musters op
Ontwikkelaar Bit Planet Games heeft een foto gedeeld van een PlayStation VR2-exemplaar.

Het is voor het eerst dat de headset en bijbehorende controllers buiten promotionele foto's zijn te zien. De foto werd op social media gedeeld, maar het bericht werd kort na plaatsing weer verwijderd en vervangen voor een promotionele foto. Mogelijk werd er een embargo verbroken. Hieronder is de in eerste instantie geplaatste foto echter alsnog te zien.

De in Texas gesitueerde ontwikkelaar meldde in de verwijderde tweet ook: "Raad eens wat er naar PS VR2 komt." De studio heeft eerder games als Ultrawings, Ultrawings 2 en The Battle of Sol ontwikkeld.

Officieel heeft Sony nog geen releasedatum of prijs gegeven voor de nieuwe vr-headset. Wel liet het bedrijf afgelopen week weten de PS VR2 met meer dan twintig games uit te willen brengen. Spellen die al zijn onthuld of aangekondigd, zijn onder andere Horizon Call of the Mountain, No Man's Sky, Resident Evil 8: Village en The Walking Dead: Saints and Sinners Ch2.

De afgelopen jaren heeft Sony op verschillende momenten details rondom de PlayStation VR2 onthuld. Zo bedraagt het oledscherm van de bril 4000 bij 2040 pixels (2000 bij 2040 per oog) en is het gezichtsveld 110 graden. Verder heeft PlayStation VR2 inside-out-tracking, zodat een losse camera niet nodig is. Dankzij vier camera's in het apparaat zelf hoeven er geen gekleurde leds op het apparaat te zitten zodat bijgehouden kan worden waar de speler is. Deze camera's volgen ook de controllers. Tot slot worden in de helm met camera's de ogen van spelers gevolgd, waardoor spelers hun ogen kunnen gebruiken om de camera te besturen. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe beelden van Mario + Rabbids Sparks of Hope uitgebracht 'Tweede speeltest voor nieuwe Skate wordt komende week gehouden'
21

Reacties op: Ontwikkelaar toont foto van PlayStation VR2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Jelster

    • 30 juni 2022 08:52
    Hebben! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 30 juni 2022 08:56
    Iemand al een indicatie van de prijs? Iets zegt me dat deze gadget al snel 400 plus zal kosten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 30 juni 2022 12:01
    @Riyakuya sws 400+ idd. Was de vorige ook dacht ik en die verkocht goed. Nu de vraag gaat die duurder dan de vraagprijs van de ps5 zijn. Volgens mij zijn de vr brillen van de concurrentie ook vrij duur. Deze is ook zoveel beter dan de 1.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 30 juni 2022 12:50
    @MissMeNL dat is ook waarom ik het nog steeds als gadget of gimmick zie. De instapprijs is te hoog. Tel daarbij nog de kosten van VR games en je bent aardig wat kwijt alleen om een kleine selecrie games zo te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 30 juni 2022 13:59
    @Riyakuya idd zie het ook als een gimmick hoor. De vorige alleen bij een vriend kunnen testen omdat ik alleen een xbox one x had. Deze generatie beide consoles. Dus hoop dat de prijs meevalt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 30 juni 2022 14:24
    @MissMeNL door PS Plus premium heb ik mijn twijfels om een PS5 te halen. Of games oud of nieuw zijn interesseert me vrij weinig. Veel Sony 1st party games interesseren me echter weinig. Gran Turismo heeft voor mij nooit Forza overtroffen, Spider Man interesseert me niets, de eerdere God of War games had ik niets mee maar wellicht de nieuwere wel, the last of us 1 was geweldig maar ik lees veel gemixte meningen over 2, Final Fantasy kan me gestolen worden en verder kan ik me zo niet echt iets bedenken. Wel wil ik Uncharted 4 nog een keer spelen en wellicht de Horizon games.. maar om nou voor die 2 games een PS5 te halen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Janouen

    • 30 juni 2022 14:37
    @Riyakuya

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Janouen

    • 30 juni 2022 14:41
    @Riyakuya Ik snap je twijfel de Uncharted games zijn wel echt heel vet zelf had ik ook niet veel met god of war, Horizon games zijn zeker een aanrader. Maar om nog paar goeie titels te noemen, Ghost of Tsushima ook een geweldige game en Rachet and Clank heb ik mij ook heel erg mee vermaakt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 30 juni 2022 15:03
    @Janouen Ghost of Tsuchima is meer een Souls achtige game toch? Daar heb ik geen geduld voor haha. Ik heb Uncharted 1 tm 3 veel gespeeld op ps3 dus vandaar dat ik 4 wil spelen. Ratchet and Clank kon ik bij vorige delen niet echt inkomen. Vond het wat aan de eentonige kant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 juni 2022 17:05
    @Riyakuya ghost of tsuchima is geen souls game, souls games speel ik niet wel geprobeerd je kan ghost eerder met assasins creed vergelijken vind ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 30 juni 2022 17:22
    @hulstpower ah oke! En Horizon games zijn ook een beetje AC achtig toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 juni 2022 19:04
    @Riyakuya ja beetje

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Janouen

    • 1 juli 2022 09:53
    @Riyakuya Ja en gek genoeg kan AC mij dus echt niet boeien, grappig dat iedereen toch zijn eigen voorkeur heeft. Ik had AC Vahalla en Ghost of tsushima kort na elkaar gespeeld. Ghost of Tsushima speelde veel lekkerder alles gaat soepeler en ziet er gewoon super mooi uit. Nou weet ik dat graphics zeker niet het belangrijkste moet zijn in een game maar voor een ps5 game had ik wel meer verwacht. Zeker als je ook kijkt naar Horizon Zero Dawn spel komt uit 2017 en ziet er nog steeds geweldig uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 1 juli 2022 11:33
    @Janouen het is natuurlijk wel een third party game welke op meerdere platformen is uitgebracht. Dan kun je niet zoveel polish en optimalisatie verwachten als bij een first party game. Ik zal er nog goed over denken. Voorlopig is de ps5 toch nergens tegen een normale prijs te krijgen en meer dan 399 voor de digital edition ben ik niet van plan om uit te geven. Liever wacht ik nog even op een goedkoper slim model gezien het huidige design echt schurftlelijk is als je het mij vraagt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 30 juni 2022 15:15
    @Riyakuya tja, ik vind het toch echt verre van een gadget/gimmick. Het is gewoon een hele andere belevenis. Sowieso ben je gemiddeld veel fysieker bezig, maar ook als het om bv adventures gaat dan is de immersion echt zo veel meer dan hetzelfde spel op een plat scherm spelen. Zelfs op de PSVR een spel als Robinson the journey is zo enorm vet omdat je echt het idee hebt dat je daar bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 30 juni 2022 16:22
    @SuperDre ik zie het gewoon niet de toekomst worden. Geloof ook dat we het hier al eens eerder over gehad hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 30 juni 2022 19:49
    @Riyakuya je moet het gewoon zien als verschil tussen een bordspel spel en een computerspel, beiden zijn het spellen, maar de een is een andere manier dan de ander. Net zoals met sporten, de 1 vind golf geweldig, de ander tennis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 30 juni 2022 15:12
    @MissMeNL Nouja, de Quest 2 en de Pico Neo3 link zijn toch zeer betaalbaar, en daar heb je niet eens perse een extra console/pc voor nodig. Denk dat het grootste probleem toch wel de kabel zal zijn, want als je eenmaal zonder kabel gewend bent, dan wil je echt die kabel niet meer. Hoop dan ook voor ze dat ze de PSVR2 voorbereid hebben op draadloos.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 30 juni 2022 10:26
    Ik wil dit ook wel.. Lijkt me leuk met sommige games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 30 juni 2022 15:10
    Hopelijk is Sony wel zo slim om de PSVR2 ook PSVR games te kunnen laten spelen want als dat niet het geval is, dan vind ik dat wel echt het domste wat ze kunnen doen. Het zou er namelijk voor zorgen dat de library voor PSVR2 meteen behoorlijk is, naast de 20 'native' PSVR2 games. Veel PSVR games zijn gewoon hardstikke leuk, en als je de PSVR1 al hebt dan heb je geen zin om nog eens extra weer te gaan betalen voor upgraded versies.