Ontwikkelaar reageert op kritieken Burnout Paradise demo | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Alex Ward van Criterion, de ontwikkelstudio die op dit moment werkt aan Burnout Paradise, heeft gereageerd op enkele kritieken die de demo van de game voor de kiezen heeft gekregen. "Iedereen rustig ademhalen, ontspan en bedenk dat het maar een demo is en naar onze mening de beste demo van het jaar. Je ziet niet snel een demo met online gameplay op zowel de PlayStation 3 als Xbox 360 voor de lancering van een game."

Een aantal elementen in de demo hebben voor kritiek van de fans van de serie gezorgd. Zo is er geen mogelijkheid met een simpele druk op de knop een mi ie te herhalen als je gefaald hebt, werd er nogal negatief gedaan over de grootte van de stad, Paradise City, en waren er een aantal veranderingen in Crash Mode die niet bij iedereen in de smaak vielen.

Volgens Ward is het gebrek aan het onmiddelijk herstarten van een mi ie geen probleem. "Als je meteen naar het begin van een mi ie kon springen zou dat voor laadtijden gezorgd hebben en die willen we niet in het spel zelf. En Crash Mode is helemaal geen Crash Mode meer, omdat deze mode niet meer mogelijk is in een open stad zoals we hier hebben gemaakt. Crash Mode was lineair, dit spel gaat over vrijheid en expre ie. Je moet het straks in de uiteindelijke versie spelen en niet napraten wat je op internet hoort."

Ward gaat vervolgens door: "Er zijn mensen die Burnout Paradise met andere games gaan vergelijken in plaats van dat ze de game zien voor wat het echt is. Het enige wat ik tegen hen kan zeggen is dat Paradise geen ander spel is. Paradise is geen Test Drive Unlimited, ookal lijken velen van jullie dat te denken. Test Drive Unlimited is één van mijn favoriete games maar het is niet Burnout. Voor degenen die van zo'n korte impre ie van de demo denken te weten dat Burnout 2 de beste in de serie is (altijd leuk om GameCube-eigenaren op internet te zien die Burnout na deel 2 niet eens gespeeld hebben) of deel 3 - ik moet er van glimlachen. Wij houden er ook van maar we zijn er zeker van dat als je voorgaande delen geweldig vond, je Paradise ook geweldig gaat vinden. Naar ons gevoel is Paradise een veel beter spel."

Ondanks dat Criterion de tijd nam om eens flink te reageren op kritieken op het internet, zullen ze die niet gebruiken om het spel te veranderen. "De demo was gemaakt nadat we klaar waren met Burnout Paradise. We zullen dus niet de feedback op het internet gebruiken om het spel aan te pa en." Burnout Paradise komt 25 januari uit op de Xbox 360 en PlayStation 3.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou