Nieuws
the last of us

Ontwikkelaar hint mogelijk naar The Last of Us: Part 3

"Er is meer verhaal om te vertellen"

Geschreven door Michel Musters op
The Last of Us-bedenker Neil Druckmann hint naar een mogelijk derde deel in de franchise: "Ik denk dat er meer verhaal is om te vertellen."

Dat claimt Druckmann in een nieuw artikel van The Hollywood Reporter. Hij kan echter niet onthullen of een derde deel ook daadwerkelijk in de maak is, al deden er eind vorig jaar al geruchten de ronde dat dit inderdaad het geval is. Ondertussen is al wel officieel bekend dat Naughty Dog aan een multiplayergame in het The Last of Us-universum werkt, waar gisteren nieuwe artwork van werd getoond.

Het overgrote deel van het The Hollywood Reporter-artikel draait om de aankomende HBO-serie - de eerste aflevering is vanaf 16 januari op HBO Max te zien. Zo wordt onthuld dat actrices Maisie Williams (Game of Thrones) en Kaitlyn Dever (Booksmart) werden overwogen voor de rol van Ellie, maar dat ze beiden te oud werden tegen de tijd dat de opnames van start gingen. Daarbij bleek Bella Ramsey, die nu de rol van Ellie bekleedt, perfect voor de rol.

In het interview wordt ook gehint naar de mogelijkheid dat een nog niet bevestigd tweede seizoen van de serie de gebeurtenissen uit de tweede game behandelt. Het eerste seizoen draait om de gebeurtenissen uit de eerste game, en Druckmann en schrijver Craig Mazin hebben "geen plannen om verhalen buiten die uit de games te vertellen". Daarbij is men niet bang dat men in een soortgelijke situatie terecht komt als Game of Thrones, waarbij de plot in de serie het verhaal uit het bronmateriaal inhaalt. "The Last of Us: Part 2 eindigt niet met een cliffhanger."

Dit artikel delen:

Lees meer

Nintendo Switch Sports laat me mijn passie delen met m’n ouders PlayStation 5-controller met extra toegankelijkheidsopties onthuld
13

Reacties op: Ontwikkelaar hint mogelijk naar The Last of Us: Part 3

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snoop213

    • 5 januari 2023 11:49
    Mits je nog Ellie en Joel kunt verwerken in het verhaal ben ik voor. Maak je deel 3 zonder hun. Dan liever een nieuw Ip

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 5 januari 2023 12:33
    Een nieuw deel die een focus op Abby ligt zou ik mooi vinden!
    Moet zeggen dat ik haar storyline toch interessanter vond dan die van Ellie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Liefhebber

    • 5 januari 2023 13:13
    @archangel1110 ik ook, begon er met een beetje tegenzin aan maar wat een toffe ontwikkeling. Daardoor vertrouw ik ze ook wel met andere personages, voor mij is het mooiste aan TLoU de manier van vertellen en hoe mensen zich opnieuw ontwikkelen in die wereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 5 januari 2023 13:33
    @archangel1110 Ik vind juist alle characters van Abby kant echt niet tof. Doe dan een verhaallijn met Dina.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    controvi

    • 5 januari 2023 14:44
    @Snoop213 En ik vond juist Dina er een beetje geforceerd in gebracht. niet dat zij een slecht character was en was iets wat Ellie nodig had in de game om gegrond te blijven maar vind Abby bij verre het beste personage.
    Al moet ik zeggen dat het hele verhaal van wraak van Ellie en de gevolgen van Wraak bij Abby elkaar wel goed ondersteunde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 6 januari 2023 01:22
    @archangel1110 Toen ik de story lijn van Abby in ging deed ik dat met tegenzin maar daar kwam ik snel op terug toen ik erachter kwam dat Ellie maar een boring personage is in vergelijking met Abby.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 5 januari 2023 15:23
    Ik hoop op een periode met Joel die we nog niet gezien hebben, bijvoorbeeld voordat hij Ellie ontmoet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 5 januari 2023 17:18
    @Bteqq
    Dat heet, in kortere omschrijving, een prequel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 6 januari 2023 07:15
    @Ardyn

    Dat klopt ;).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 5 januari 2023 15:29
    Ik denk dat ik ook meer op Abby hoop. Enorm interessant personage die ik gedurende TLoU2 volledig in mijn hart heb geslopen.

    Plus, hoe tof zou het zijn bij de HBO-serie, als in seizoen 2/3 Abby voorgesteld wordt en zij de show langzaam maar zeker overneemt tot het aan het einde om haar draait? Zou ik toch een behoorlijk onconventionele zet vinden voor een serie en daarom des te spannender.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 5 januari 2023 17:22
    @MichelMusters
    Ik denk dat je dan veel geluiden gaat horen over vergelijkingen met The Walking Dead. Al is de serie compleet anders dan de comics.

    Zelf zou ik overigens willen zien dat Part III draait om Ellie. Mijn idee is om meer te focussen op vergiffenis en verbinding. Om groepen samen te brengen en iets dat lijkt op een samenleving verder op te bouwen.
    Al zal het totaal niet zoiets worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 6 januari 2023 07:16
    @Ardyn

    Dat lijkt me ook gaaf btw. Dan maar geen prequel haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 5 januari 2023 22:28
    Meer van Bill lijkt me wel tof.