Als we een programmeur van de ontwikkelaar Pocketeers mogen geloven, hebben we nog lang niet gezien waartoe de Nintendo DS werkelijk in staat is op gebied van graphics. Pocketeers is een afscheiding van EA Games en heeft vorig jaar Need for Speed: Underground 2 voor de handheld uitgebracht. De programmeur gaf aan dat hij verrast was door Metroid Prime: Hunters, misschien nog wel de best uitziende aangekondigde 3D game die voor de DS op stapel staat. Volgens hem lijkt deze game de hardware niet eens echt goed te gebruiken en komt het op hem eerder onafgemaakt over. The DS hardware can be pushed much further yet and I am surprised that the current crop of games on DS are not utilising more of its potential. We for example could have done a lot more with UG2 if more time was available, although we did use many of the DS features, there are more available.

Maybe its down to the fact that DS titles are greatly under budgeted because the user base is still relatively small? Who knows. Nog lang niet het maximale kunnen van de NDS?

De hardware kan dus nog een aardig stuk verder uitgebuit worden als we deze persoon mogen geloven. Er is simpelweg meer tijd en budget voor nodig. Dit kan vrijgemaakt worden zodra de userbase van de NDS groot genoeg is. Iets wat ongetwijfeld niet al te lang meer zal duren, aangezien de handheld het erg goed doet qua verkopen.