Ontwikkelaar Ghostbusters-game failliet | Gamer.nl

Ontwikkelaar Ghostbusters-game failliet | Gamer.nl

Drie dagen na de verschijning van de Ghostbusters-game heeft ontwikkelaar Fireforge zijn faillissement aangevraagd.

Fireforge heeft afgelopen maand activa verkocht in een poging om een openstaande schuld af te betalen. Deze schuld bedraagt volgens de failli ementsaanvragen ongeveer 12 miljoen dollar.

De Ghostbusters-game kwam tegelijk met de nieuwe film uit op 12 juni en kreeg vooral negatieve recensies. De game is volgens ingewijden in slechts acht maanden gemaakt. Op 15 juni vroeg Fireforge zijn failli ement aan.

Dit zijn niet de enige problemen voor Fireforge. Het bedrijf is namelijk ook in een rechtszaak verwikkeld met een bedrijf dat gevestigd is in Singapore genaamd Min Productions. Dit bedrijf is eigendom van Razer CEO Min-Liang Tan.

Volgens Tan heeft Fireforge zich niet gehouden aan afspraken die in een contract zijn vastgelegd betreffende de game Zeus, een game die in ontwikkeling was bij Fireforge en uitgegeven zou worden door Razer. In plaats daarvan zou Fireforge het geld dat was bedoeld voor Zeus in een game van Tencent genaamd Atlas hebben gestoken. Tencent heeft het Atlas-project gefinancierd en is het bedrijf waar Fireforge ongeveer 12 miljoen dollar aan schuldig is. Zowel Zeus als Atlas zijn uiteindelijk nooit uitgekomen.

Daar bovenop is Fireforge ook in conflict met advocaat Richard Land van 38 Studios. Land claimt dat Fireforge een deal had ondertekend om een gepatenteerd systeem voor social media genaamd Helios te kopen voor 3,7 miljoen dollar. Fireforge kwam hier later op terug en nam vervolgens een aantal oud-werknemers aan van 38 Studios om aan een eigen versie te werken.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou