Nieuws

Ontwikkelaar Fall Guys peilt interesse in andere platformversies

Switch- en Xbox One-versies behoren tot de mogelijkheden

Geschreven door Michel Musters op
Mediatonic, de ontwikkelaar van het populaire Fall Guys: Ultimate Knockout, wil weten of gamers interesse hebben in andere platformversies van de game.

Het spel is sinds vorige week beschikbaar op Steam en PlayStation 4 - via de console kunnen PlayStation Plus-leden het spel zelfs gratis binnenhalen. Op de officiële website meldt de ontwikkelaar dat men het spel dolgraag naar andere systemen, zoals Switch en Xbox One, brengt. Wel wil men eerst weten of gamers daar interesse in hebben. "Laat ons via Discord en Twitter weten op welk platform we moeten lanceren - we willen graag weten hoeveel vraag er naar is!"

Fall Guys is in een week tijd enorm populair geworden, met miljoenen spelers op Steam en PlayStation 4. In de battle royale-game moeten diverse minigames gespeeld worden, waarbij het meestal de bedoeling is niet in de afgrond te vallen en op tijd de finish te halen. Uiteindelijk blijft één speler over, die tot de winnaar gekroond wordt.

Fall guys

Dit artikel delen:

Lees meer

SSD’s zijn essentieel voor de nieuwe generatie consoles Steam Game Festival keert dit najaar terug
10

Reacties op: Ontwikkelaar Fall Guys peilt interesse in andere platformversies

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Impulzer

    • 13 augustus 2020 11:11
    Aangezien Nintendo het niet eens voor elkaar krijgt om online multiplayer (4 spelers) voor Super Mario Maker 2 zonder lag werkend te krijgen lijkt de Switch me een slecht idee voor een 60-persoons Battle Royale.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 13 augustus 2020 11:18
    @Impulzer Fortnite werkt prima op de switch, denk dat het probleem meer ligt bij Super Mario Maker 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • markiewong

    • 13 augustus 2020 13:29
    @Impulzer Nintendo gebruikt geen dedicated servers voor online gaming. Dus het is aan de developer zelf om dat te regelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Impulzer

    • 13 augustus 2020 15:17
    @markiewong drie keer raden wie de developer is van Super Mario Maker 2… je zou zeggen dat Nintendo het dan wel op orde zou hebben? Slechte reclame voor hun eigen platform in ieder geval. Zeker omdat je nog moet betalen om online te gamen ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 augustus 2020 09:37
    @Impulzer Japanners snappen online niet zoals wij dat hier in het westen doen. Dat blijkt uit alles, online is bij xbox het beste (ja ik als sony fanboy zeg dat, want het is gewoon zo) Bij sony is het minder, bij Nintendo helemaal een drama. Ook bij games van japanse makers is online vaak een veel groter probleem dan bij westerse ontwikkelaars.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 13 augustus 2020 11:37
    Rare populistische actie. Het stijgt ze een beetje naar het hoofd, vrees ik. Wat verwachten ze nu, na miljoenen verkocht te hebben op PC en PS4? Dat Xbox en Nintendo gebruikers zeggen: "Nah, we slaan deze wel over."?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 13 augustus 2020 13:15
    @denver het is inderdaad echt een dom idee om marktonderzoek te doen, voordat je geld gaat pompen in een omzetting (port).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tijntijntijn

    • 13 augustus 2020 12:50
    Een Switch versie zou echt ideaal zijn. Mijn laptop trekt de game maar net en zonder gamepad is het lastig spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ph4ge

    • 13 augustus 2020 13:33
    Party games als deze horen op de Switch. Ik zou hem gelijk halen, zeker als ze lokale MP ondersteunen. Lijkt me ook heerlijk in handheld modus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 13 augustus 2020 17:30
    @ph4ge ow ja lokale MP…met z'n vieren in splitscreen…kan dat zie ik ook wel zitten!