Ontwikkelaar Cave richt zich meer op social games | Gamer.nl

Ontwikkelaar Cave richt zich meer op social games | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Reden voor de verandering van koers zijn de problemen die Cave ondervindt binnen de consumentenmarkt voor games. Volgens Cave stagneert deze markt en wachten winkels en groothandels met het inkopen van games, wat ervoor zorgt dat nieuwe releases niet de verwachte verkoopcijfers behalen. Mede hierdoor heeft de studio besloten meer bedrijfsmiddelen beschikbaar te stellen voor het ontwikkelen van social games en een aantal huidige projecten in de ijskast te zetten. Welke projecten dit precies zijn, heeft de ontwikkelaar niet bekendgemaakt.

Omzetverwachting

Het nieuws komt nadat Cave zijn omzetverwachting voor het huidige fiscale jaar (voor Cave lopend van 1 juni 2011 tot 31 mei 2012) naar beneden heeft bijgesteld met 500 miljoen yen, ongeveer 5 miljoen euro. Het bedrijf verwachte eerst een omzet van 3300 miljoen yen, zo’n 34 miljoen euro, maar denkt nu een omzet van 2800 miljoen yen te draaien, omgerekend zo’n 29 miljoen euro. Ook de winstverwachting is door Cave verlaagd. Het bedrijf verwachtte aan het begin van het fiscale jaar een winst te boeken van 310 miljoen yen, zo’n 3 miljoen euro. Nu is dat aantal bijgesteld naar 50 miljoen yen, omgerekend een half miljoen euro.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou