Ontwikkelaar: 'Alles moet kapot in Red Faction: Armageddon' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"In [Red Faction:] Guerrilla was er een moreel probleem. Wanneer je gebouwen aan het vernietigen was dacht je: 'Hoor ik dit eigenlijk wel te doen?' In Armageddon hebben we deze gedachte geheel overboord gegooid en sporen we spelers juist aan om alles te vernietigen wat ze tegenkomen", vertelt Sutton.

Volgens Sutton werkt dit in Armageddon beter dankzij de repareertool. "Niet alleen kun je nu alles vernietigen, je kunt het ook weer opbouwen. Als je een vernietigde brug ziet kun je die herbouwen, om zo eventueel bij een gebied te komen waar een geheim te vinden kan zijn. En wanneer je vast komt te zitten kun je het pad dat je eerder hebt vernietigd, repareren."

Red Faction: Armageddon

Deze third-person shooter speelt een halve eeuw nadat het Red Faction-verzet Mars heeft bevrijd. De rode planeet is wederom een slagveld en kolonisten vechten om te overleven in mijnen, nadat het oppervlak onbewoonbaar is gemaakt. Darius Mason, kleinzoon van de hoofdrolspeler uit Red Faction: Guerrilla, bevrijdt per ongeluk een groot kwaad op de planeet. Alleen Darius en de mensen van Red Faction kunnen de mensheid redden.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou