Kim ontwierp vorig jaar in drie dagen een compleet nieuwe merkstrategie en uiterlijk voor Microsoft en plaatste dit op zijn blog. Het ontwerp werd opgepikt door diverse websites en ontving veel lof. Kim laat nu in een nieuwe blog weten dat hij door veel bedrijven is benaderd voor een baan, waaronder Microsoft. Daar gaat hij deze zomer aan de slag om aan het Xbox-merk te werken.

Kim laat weten dat hij nog geen details kan geven over zijn precieze werkzaamheden bij Microsoft en voor het Xbox-merk. Mogelijk neemt hij de marketingstrategie van Xbox op de schop om het bedrijf voor te bereiden op de nieuwe Xbox-console. Het gerucht gaat dat deze later dit jaar verschijnt en dit voorjaar wordt onthuld.

Volgens Kim is hij al bijna zes maanden in gesprek met Microsoft. "Het was een moeilijke keuze om te maken. Ontelbare bedrijven hadden een voorstel voor mij, en sommige bedrijven waren de makers van mijn favoriete producten. Ik was zelfs een 'fanboy' van sommigen. Maar voor mijn uiteindelijke beslissing wilde ik ergens werken waar ik echt enthousiast over kon worden. Werken voor een bedrijf is net als trouwen, het wordt een fundamenteel onderdeel van je leven."