De eerste screenshots zijn vrijgegeven en het spel oogt als schilderijen uit de tijd van het expressionisme. Sawaki Takeyasu wilde vanwege de grafische stijl geen gebruik maken van een gebruikersinterface. De wereld waarin het spel zich afspeelt is constant aan verandering onderhevig. Takeyasu wilt de speler niet afschrikken door de wereld teveel over te laten aan de verbeelding. "We hebben een wereld gecreëerd die intuïtief te begrijpen is."

Enoch

El Shaddai vertelt het verhaal van Enoch, een engel die naar de aarde is gekomen om te bemiddelen tussen God en de gevallen engelen die hun leven als stervelingen voortzetten op aarde. God wil de aarde laten overlopen in een stormvloed zodat alle gevallen engelen ten onder gaan. Aan Enoch de taak om de engelen op te sporen om zo de stormvloed te voorkomen. Het spel heeft een actief vechtsysteem dat zowel simpel als diepgaand moet zijn.

Het spel moet dit jaar nog verschijnen in Japan op de Playstation 3 en Xbox 360. Over een Europese releasedatum is nog niet gesproken.