Ontwikkelstudio's maken lang niet altijd enkel gebruik van eigen software en kennis om games te ontwikkelen. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk de gelicenseerde engine, waarmee vooral id Software's Quake engine in excelleert. Ook RABCAT, een firma gespecialiseerd in grafische toepassingen, probeert ontwikkelaars te ondersteunen bij het maken van games.
Vandaag laat het bedrijf weten ingehuurd te zijn door Eden Games om de auto's voor de extreme good-looking Xbox 360 racer Test Drive Unlimited te ontwerpen. Het uitbesteden van de ontwerpen betekent voor Eden Games een vermindering van het werk, wat hopelijk op de lange termijn voor meer aandacht voor de gameplay zal zorgen. Daarnaast ligt het spel natuurlijk ook gewoon eerder in de winkel, wat nog een voordeel is.
Bij het persbericht dat RABCAT over de samenwerking de deur uit deed, zijn ook vier nieuwe screenshots cq renders van het spel verschenen. Voor wat kijkgenot draai je je hoofd een paar graden in verticale beweging.
Reacties op: Ontwerpen auto's Test Drive Unlimited uitbesteed
-Mike-
VirtualJr
B.i.G
B.i.G
SikTh_
-Mike-
Maverick
Untitled Player
-Mike-
FabianNL
en waneer kan ik hier nou posten met FF?
Grohe
Dit zijn echt de ariers onder de rassen( de Screens dan he) Echt uber-perfect
xhispage
@Grohe : De ariërs waren niet perfekt , dat dachten ze alleen , en Ff = Firefox.
@ FabianNL: De mozilla Foundation (mofo) , heeft bekend gemaakt dat ze het woord Firefox liever niet afgekort zien… En je kan wel posten met firefox als je een bepaalde extention hebt.
@ SteffyD : nee , dat doet het niet , maar het zorgt wel voor een helder beeld , en ik denk dat Microsoft zichzelf in de voet schiet door AA standaard te enablen , dat legt een grote druk op het systeem, daar door zullen grafische mogelijkheden worden teruggebracht (denk hier even over na a.u.b.).
x2.KiLLeR397
Het leven van de straat lol.
crazy camel
Skeejay
Yepster
ps. op een HDTV gaat het er dus helemaal supersmooth uitzien!
Yepster
zie: http://spaces.msn.com/members/jeromeontech/?partqs=ayear%3D2005%26amonth%3D5&_c11_blogpart_blogpart=blogview&_c=blogpart
* It allows you to draw many things, without becoming bandwidth bound (bottlenecked). This means you can render to 4 render targets, a depth surface, an HDR surface, etc, as much as you want during a frame without stalling. The PS3 has a mere 22 GB/sec to VRAM. It must be noted that 52 GB/sec is the amount you would need to maintain a consistent frame rate with a 1080 frame buffer and depth buffer (we will ignore 4x FSAA and HDR for now). As a result, Major Nelson's charts were attempting to highlight this severe bottleneck/deficiency in the PS3 design. The reasons for this design in the PS3 are simple, cost.
@blableblibbloblu: Microsoft stelt als eis dat ALLE games AA moeten gebruiken. Geen AA=geen licentie om de game uit te brengen op X360.
Gamesfreak
Dan ziet het er toch nog steeds iets karteliger uit of is dat verwaarloosbaar?
Goldrusher
Meer pixels = minder karteling op een diagonale lijn
Maar een echt grote invloed zal het niet hebben. Trouwens, HDTV televisies zijn nog véél te duur en hebben een matige kwaliteit.