"Het is droevig dat we afscheid nemen van een aantal getalenteerde, gepassioneerde en extreem hardwerkende mensen die van SWTOR realiteit hebben helpen maken. Op deze manier een impact hebben op het leven van mensen is altijd erg moeilijk, maar we zorgen ervoor dat de betrokken mensen worden behandeld met waardigheid, eerlijkheid en respect", schrijft het tweetal. Zeschuk en Muzyka verzekeren de fans van The Old Republic dat BioWare Austin de game blijft ondersteunen, verbeteren en uitbreiden in de komende jaren.
Over hoeveel mensen er zijn ontslagen zijn geen officiële uitspraken gedaan. De doorgaans welingelichte George Broussard, bedenker van de Duke Nukem-serie, zegt geruchten te hebben gehoord dat het om meer dan 200 ontslagen gaat. Ontwikkelaar David Simon, die zijn baan bij de studio is krijtgeraakt, zegt op Twitter dat het in ieder geval om veel ontslagen gaat. Simon bevestigt ook dat hij goed door zijn voormalige werknemer wordt behandeld: "Voor de goede orde: EA en BioWare ondersteunen ons goed en doen hun best om die mensen te helpen die vandaag zijn ontslagen."
Reacties op: Ontslagen bij team achter Star Wars: The Old Republic
Sneakybasterd
Fudgewhizzle
Ben het met je eens dat SWTOR tegenvallende resultaten heeft geboekt, maar ook WoW begon niet met 11 miljoen betalende spelers…
Sneakybasterd
geert1
warcryptic
Fudgewhizzle
Wat mijn grootste gemis is voor SWTOR, ondanks dat ik nog steeds wel een keer per week inlog is dat er geen vrijheid is in de ruimte. Ik hoopte wat dat betreft toch iets meer op het rondvliegen in de ruimte en sterrenstelsels verkennen.
martijn3107
Cryptical
Knootewoot
De space in het spel is een saaie onrail shooter en kan totaal niet tippen aan Jump to Lightspeed van Starwars Galaxies. Het spel bestaat uit vele zones en kent totaal geen vrijheid.
De verhalen zijn wel erg goed en echt bioware kwaliteit. Ook de voice overs zijn erg goed, maar na 10 keer dezelfde missie skip je ze toch. Het had evenzogoed een singleplayer spel kunnen zijn met verschillende klassen/verhaallijnen.
Ik ben mmo-moe omdat ik bijna alle mmo's probeer dus het kan aan mij liggen. Ik kijk ook totaal niet uit naar TES-online. Maar SWTOR is in mijn ogen gewoon een matig tot gemiddelde mmo.
lethalnl
lethalnl
bron: zijn twitter @rockjaw
ik heb het spel ook doorgespeelt op meerdere character, endgame raiding gedaan als wereld nr.11, naar de guild summit geweest etc (veel meer kan je er niet uit halen zou ik zeggen)
en het blijft niet interessant genoeg, ik reken er ook niet op dat 1.3 of verder nog voldoende toe voegt
1.2 heeft me niet kunnen vermaken, dus ik ben gestopt met spelen