Nieuws
PlayStation 5

Onthulling van PlayStation 5 komt misschien toch deze maand

PS5-lancering volgt PS4-tijdlijn

Geschreven door Zoë Bonefaas op
Hiroki Totoki, uitvoerend president en hoofd van financiën, verwacht dat de onthulling van de PlayStation 5 qua tijdlijn niet veel zal verschillen met die van de PlayStation 4. De uitgever kondigde de PS4 aan in februari 2013 en lanceerde de console in november van hetzelfde jaar.

Totoki bespreekt de onthulling van de PS5 tijdens een winstbespreking met investeerders. “Het is erg lastig om de timing van de PlayStation 5 te bespreken, maar zoals het er nu uitziet, zullen we een tijdlijn aanhouden die vergelijkbaar is met het verleden.” Vervolgens zegt Totoki dat het tijdschema niet gaat veranderen.

Het is niet zeker wanneer de onthulling van de PlayStation 5 officieel gaat plaatsvinden, toch is er nog een kans dat dit deze maand gaat gebeuren.

De website voor de Playstation 5 staat ook al online, daar is vooralsnog niet veel informatie op te vinden. Op de site staat dat Sony nog niet klaar is voor de volledige onthulling van de PlayStation 5, maar dat ze wel zijn begonnen met het delen van een aantal features van de volgende generatie PlayStation.

Dit artikel delen:

Lees meer

De beste gamedeals van de week: Sonic Generations Collection en Xbox one deals Gothic-remake aangekondigd voor next gen-consoles
19

Reacties op: Onthulling van PlayStation 5 komt misschien toch deze maand

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Goodmushin

    • 20 februari 2020 11:36
    Toch wel weer spannend allemaal :) het kleine jongetje komt in mij naar boven :D

    Let's go @Rastafariman!!!!!!!! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 februari 2020 12:00
    Tijdlijn van verleden kan dus ook rond e3 zijn. Ze hebben ps4 alleen in feb gedaan en de andere rond e3. En dat sony niet op e3 zegt niet dat ze weer een stream et voor doen of tijdens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 20 februari 2020 12:03
    Is dit misschien de echte reden waarom Sony niet na de PAX east gaat om een eigen onthulling event te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 20 februari 2020 12:48
    @TommyVercetti
    Dat lijkt me sterk.
    PAX is over een week en ik denk dat de voorbereiding voor een launch event wel iets meer dan een week is.
    Dan hadden ze wel eerder gemeld dat ze niet naar PAX gingen, zeker aangezien ze ook al ruim van te voren aangeven dat ze niet naar E3 gaan.

    Dat ze niet naar PAX kan er dan wel voor zorgen dat bepaalde plannen vooruit geschoven worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 20 februari 2020 13:03
    @Gamegod dat zou ook kunnen ik zat ook aan 5 mei te denken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 20 februari 2020 13:02
    Ik ben benieuwd of ze al een prijs bekend maken, maar ik denk het niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paralize

    • 20 februari 2020 13:06
    @fonsrutte Nope, de gehele strategie hangt af van wat MS Doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 februari 2020 14:29
    @Paralize Ja en die wacht dit keer op sony die gaan niet de zelfde fout maken als bij de launch van one.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 20 februari 2020 14:35
    @hulstpower ik denk niet dat MS wacht op Sony. Ze maken het Sony al moeilijk door met twee consoles te komen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 februari 2020 16:06
    @fonsrutte micro heefr alles op datum en prijs al bekend gemaakt. Hoeveel tf die heeft is al bekend aantal games al bekend. Let maar o0 micro wacht met de prijs na sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 20 februari 2020 16:53
    @hulstpower Na de E3 weten we het en anders wordt het een potje chicken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 februari 2020 06:57
    @fonsrutte Ik denk dat micro daar nu voor gaat.
    Maar als sony nog niks bekend heeft gemaakt zal micro wel de console in de winkel leggen voor 450 of 499. Ze zeiden al dat ze niet duurder worden dan ps5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 20 februari 2020 13:33
    Ben erg benieuwd!! Zodra er een gow uitkomt voor de ps5 komt hij in huis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr_joystick88

    • 20 februari 2020 13:41
    Yess!! de nieuwe assassin's creed en far cry erbij plus een paar week vakantie😛 kan niet wachten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Archer83

    • 20 februari 2020 14:00
    Ik ben zeer benieuwd, maar ik wacht sowieso tot er een duidelijke koploper is in de console wars. En tot de kinderziektes van de eerste productiemodellen zijn verholpen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Darkness2K7

    • 20 februari 2020 15:01
    @Archer83 welke kinderziektes

    ik heb met de ps2, ps3fat (&small), psvita pstv, ps4 , ps4 pro nooit problemem gehad.(day 1 buyer)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 20 februari 2020 18:19
    @Darkness2K7 "Ik heb geen problemen gehad" is niet hetzelfde als "Er zijn geen problemen" he. Bijna iedere grote launch verschijnen er wel verhalen van kinderziektes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 20 februari 2020 16:54
    @Archer83 Ik heb een day 1 Xbox One en PS4 staan geen enkele problemen. Behalve de vliegtuiggeluiden uit de PS4 dan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 20 februari 2020 18:40
    Als het toch nog deze maand gebeurt zal het een State of Play of een andere online show zijn, journalisten 1 week van te voren uitnodigen is gewoon te kort dag.