Nieuws

'Onthulling Nintendo NX in juni, release in oktober of november'

Aldus Japanse analist

Geschreven door Michel Musters op

De Nintendo NX, de mogelijke opvolger van de Wii U en 3DS, zou wel eens in juni dit jaar onthuld kunnen worden en in oktober of november in de winkels kunnen liggen. Dat claimt het Japanse analistenbureau Nomura Securities.

Hoewel de NX pas in juni officieel onthuld wordt, mogelijk op E3, dat ook in juni wordt gehouden, zou het concept achter de spelcomputer al ergens tussen maart en mei kunnen worden onthuld, zo speculeert Nomura Securities.

Het analistenbureau claimde ook dat het verwacht dat de NX de verkoop van de Wii U en 3DS kannibaliseert. Voorheen werd gedacht dat het apparaat als derde concept naast de WIi U en 3DS zou lanceren, maar Nomura Securities gaat er nu van uit dat de NX de opvolger wordt van deze apparaten. Als gevolg van de speculatie van het analistenbureau en het feit dat ze hun winstverwachtingen hebben bijgesteld, is de prijs van Nintendo-aandelen vanochtend met vijf procent gedaald.

Er is nog nagenoeg niets bekend over de Nintendo NX, behalve dat het games afspeelt. Er wordt al geruime tijd gespeculeerd dat de NX een overkoepelend ecosysteem is waar zowel een console als handheld voor gemaakt wordt, zodat beide apparaten dezelfde games kunnen afspelen. Nintendo heeft echter nog niets bevestigd.

Bron: Barron's Asia

Dit artikel delen:

Lees meer

UFC 2 vanaf 17 maart beschikbaar voor PS4 en Xbox One A Boy and His Blob krijgt mogelijk release op huidige consoles en pc
12

Reacties op: 'Onthulling Nintendo NX in juni, release in oktober of november'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • haastnooit

    • 6 januari 2016 10:02
    Ik vraag me nog steeds af of Nintendo er verstandig aan heeft gedaan om zo snel na de WiiU al een opvolger aan te kondigen, dat heeft de verkoop van de WiiU natuurlijk niet geholpen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Exalian

    • 6 januari 2016 10:07
    @haastnooit In Japan anders wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 6 januari 2016 10:20
    laten we hopen dat deze de strijd kan aangaan met de x1 en ps4. Zou chill zijn als je mario, zelda, cod, fallout etc allemaal op 1 console kan spelen met geweldige graphics

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • domineur

    • 6 januari 2016 11:15
    Hopelijk is het bij dit systeem wel mogelijk om een toekomstige Mario Kart met vieren op 60 fps te spelen. De laatste versie die dit deed was de Gamecube versie. De versies erna waren niet om aan te zien door hardware limitaties. 24 fps met framedrops, dat is geen Nintendo kwaliteit. Ik hoop dat ze dit keer hoger inzetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Exalian

    • 6 januari 2016 12:19
    @domineur Heb jij MarioKart8 al gespeeld?? Sorry hoor, maar dat gaat alsnog smooth met 4 players. Misschien is het niet 60fps, maar gaat alsnog lekker soepel en nooit last van framedrops gehad. En ik speel heeeeel vaak 4 player matches.
    Hopelijk brengen MS en Sony de volgende keer consoles uit waar single player games in 60fps draaien. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • domineur

    • 6 januari 2016 22:40
    @Exalian
    Ja ik heb Mario Kart 8 zelf voor de Wii U. Twee player splitscreen is gewoon goed. Maar zodra je met 3 of 4 man speelt is het veel te korrelig en minder vloeiend (google het maar, veel klachten over in het Engels). Vooral als je samen veel Double Dash hebt gespeeld,dan merk je de achteruitgang als je Mario Kart 8 voorschotelt. Framedrops trouwens voornamelijk in het wolkenlevel bij hevige actie. Double Dash was veel vloeiender en dynamieker. De overgang van Mario Kart Wii naar Mario Kart 8 is hetzelfde, die draaide ook ondermaats in multiplayer. Dat je negatief bent over een gamesysteem, wilt niet zeggen dat je hem niet koopt. Ik speel op alle platformen. Ik ben opgegroeid met Nintendo, maar het wordt eens tijd dat ze minder gaan bezuinigen op de hardware. Ik ga niet twee TV's en Twee Wii U's kopen om diezelfde ervaring via LAN te hebben, die ik met de gamecube op 1 systeem had. Bij 2 player splitscreen loopt hij wel op 60 hz. (Natuurlijk is deze Mario Kart geavanceerder). Het begint allemaal bij het ontwerpen van het systeem, waar de concurrentie meer dan zeven cores benut, heeft Nintendo er maar drie op halve kracht lopen. En nu komen ze tot de conclusie dat ze een under-powered console hebben neergezet in een markt, waarbij de concurrentie heel laag heeft ingezet (die gaan echt geen acht jaar mee zoals de voorganger). Met de Wii kwamen ze er nog mee weg door de gimmick. Maar de Wii U is echt naast de markt geplaatst, ondanks de goede A-titel support van Nintendo. Hopelijk gaat Nintendo zich weer richten op de hardcore gamer, die ook third party titels koopt. Vooral met hun efficiënte manier van programmeren op krachtigere hardware zouden ze boven het maaiveld kunnen uitsteken. Daarom hopelijk Mario Kart 9, 4 player spitscreen @60hz. Instant buy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Exalian

    • 7 januari 2016 08:50
    @domineur Oke. Ik heb het gister gecontroleerd en inderdaad als je van 4 player naar 1 player gaat zie je wel dat het ietsje smoother gaat (man wat is die game mooi als je ineens naar fullscreen 1 player gaat), maar het valt mij in ieder geval niet echt op als ik vanaf het begin meteen 4players doe. Ik heb nog nooit iemand bij alle potjes die we met z'n vieren spelen gehoord over de fps. We hebben waarschijnlijk te veel lol om daar echt op te letten. Ik snap dat alles op 60fps fijn zou zijn, maar soms gaat dat gewoon technisch niet.
    En alleen maar meer kracht in een console stoppen is niet de oplossing. Kijk naar de PS4 en XOne waar vele games nu ineens de 2player splitscreen uit hun games hebben gehaald, omdat ze dat niet trekken. En waar soms zelfs 1 player games niet eens 60fps halen. Ken je na gaan als ze 4 player zouden toevoegen.
    Dus om meteen een game niet in huis te willen halen omdat het niet op 60pfs haalt met 4 player split screen zou ik niet doen. MarioKart9 zou ook voor mij day one instant buy zijn, al halen ze niet de 60fps met 4player split screen.
    Ik heb gewoon te veel lol met die game. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 6 januari 2016 13:44
    Hopelijk de komende 4 jaar geen Donkey Kong Country opvolger anders ga ik ongetwijfeld weer overstag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 6 januari 2016 16:20
    @ShadowX

    Ik hoop al jaren op een opvolger van dk64, speel het nog steeds op de wii u virtual console man wat waren dat een tijden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 6 januari 2016 16:55
    @RIO21

    Mijn voorkeur gaat meer uit naar de DK Country games dan DK64, maar goed iedereen heeft zo ze eigen voorkeur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 6 januari 2016 17:33
    @ShadowX

    Dat zeker, geniet nog steeds van alle dk country's hier hoop dat ze ooit eens een remake maken van deel 1.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 6 januari 2016 22:38
    @RIO21

    Vind deel 1 er nog steeds goed uit zien op de Wii-U

    Zelfs op me Snes vind ik het er nog goed uit zien :).