Het bedrijf Credit Suisse First Boston Securities, dat ons ook de eerste richtlijnen gaf van de GameCube verkoopcijfers, meld dat er in totaal zo'n 123.000 van de 250.000 verscheepte Xboxen over de toonbank zijn gegaan in de eerste drie dagen (22, 23 en 24 februari). Per Xbox werd er 1,58 game verkocht, waarvan Dead or Alive 3 het meest. Deze beat 'm up verkocht bijna 1 op 1 met de console.

Ter vergelijking: de GameCube verkocht in de eerste dagen dik 133.000 maal, de PlayStation2 zo'n 670.000 keer. Buyers of the Xbox, which debuted in Japan Friday, also purchased an average 1.58 game-software titles for the console, said Jay Defibaugh, an analyst with Credit Suisse First Boston Securities (Japan) Ltd., citing figures released by Famitsu, a Japanese game industry magazine.

Microsoft is initially targeting hardcore game fans in Japan such as those who waited in line for hours before stores opened Friday. The real challenge for the company is to attract other consumers on the home turf of rival consoles, Sony Corp.'s PlayStation 2 and Nintendo Co.'s GameCube. In Japan kost de Xbox 34.800 Yen, wat omgerekend een klene €300 is. De 'special edition' Xbox die in Japn verkrijgbaar was ging voor 39.800 Yen over de toonbank, wat gelijk staat aan een dikke €340.