Ontwikkelaar ArenaNet kondigt aan dat diens langverwachte debuuttitel Guild Wars de goldstatus bereikt heeft. Dit houdt in dat het spel klaar is en binnenkort in de winkels zal verschijnen. Voor Guild Wars staat de wereldwijde release gepland voor 28 april aanstaande.
Opvallend is dat Guild Wars geen maandelijkse bijdrage vereist, in tegenstelling tot veel MMORPG spellen. Guild Wars is dan ook geen echte MMORPG, de echte actie speelt zich namelijk af in aparte levels waar slechts een handje vol spelers tegelijk in wordt toegelaten. Met deze spelers kun je wel in grote hub-locaties kennis maken. Guild Wars is hoofdzakelijk een hack and slash spel, waarbij je veel monsters de pan in hakt, ervaring op doet en magische spreuken gebruikt om jezelf weer beter te maken of extra ravage aan te richten.Met dank aan Diablo18 voor het melden van dit nieuws.
Reacties op: Online RPG Guild Wars bereikt zijn goldstatus
R-WIN
aapman
dit spel wordt het spel 2005 als je het mij vraagt.
Fierce Deity
Derper
heb ook WoW gespeeld en vind GW persoonlijk leuker dan WoW, ik hou het wel bij de rts games van warcraft.
28 april ligt hij in de winkel geloof ik, meteen halen…niet dat ik de dagen erna tijd voor heb met koninginnendag maar toch, heb hem alvast dan
RedCandy
Heeft iemand nog een nederlandse guild die ik kan joinen?
Jarod
Derper
en deze maakt ook grote kans. Ik vind hem beter dan ander mmorpg's die ik gespeeld heb in beta's of bij vrienden.
en er is geen maandelijkse fee, das echt goed geregeld!
RedCandy
Untitled Player
Beleef een gouden tijd met de Online RPG Guild Wars
Erwie kennende
Jarod
Bushido Blade
Ethiraseth
speedrazor3
DonMarco
Droniac
FEIT 1: Guild Wars kost evenveel als WoW om te kopen in de winkel.
FEIT 2: Guild Wars heeft geen maandelijkse kosten, WoW kost zo'n 13,5 euro per maand (als je met gamecards betaald, wat het merendeel van de europeanen doet)
FEIT 3: Guild Wars krijgt elke 6-9 maanden (dus niet elke paar maanden, zoals de meeste WoW-fanboys je willen doen geloven) een nieuw chapter (het origineel is chapter 1) wat evenveel nieuwe content meebrengt als het origineel.
FEIT 4; WoW krijgt uiteindelijk toch ook wel een of meerdere expansion packs, alleen dan met veel minder nieuwe content.
FEIT 5: customer service bij GW is (tot nu toe) perfect geregeld - en ze luisteren naar wat de community zegt. Bij WoW zit je dagen te wachten op GM reacties, heb je uren tot dagen downtime - en is er elke vrijdag maintenance waardoor je niet kan spelen. Ook zijn er bij WoW wachtrijen - en kan je alleen spelen met de mensen op jouw server (en werelddeel), waar je in GW met iedereen kan (en zal, als je aan PvP doet) spelen.
Daarnaast kan er bij GW veel makkelijker gepatched worden tegen hacks, imbalanced skills/items, imbalanced (team)builds, bugs - en kunnen events (zoals een christmas event met kerstmannetjes en sneeuw e.d. - ik noem maar wat) veel makkelijker geimplementeerd worden - dankzij het streaming systeem van GW.
FEIT 6: Tot nu toe zijn de skills perfect gebalanceerd, ik zie niet in hoe een uitbreiding (na enig testen en tweaken) dat ineens omver te gooien door de oude spelers nutteloos te maken. Dat is bijna onmogelijk, daar zijn teveel skillcombinaties voor - Chapter-1 spelers zullen altijd mee kunnen komen. (mede omdat items geen uberwaardes hebben zoals in normale MMORPG's en omdat je maar tot level 20 kan gaan - het komt bijna geheel aan op jouw eigen tactiek & de skills die je meeneemt).
Droniac
Je bent dus in feite, niet verplicht om een expansion pack (oftewel, chapter) te kopen om mee te komen, en zelfs als je dat zou doen - dan ben je nog ruim goedkoper uit dan WoW (aangezien het je hoogstens 45 euro kost voor een nieuw chapter, waarschijnlijk minder - een half jaar (minimale tijd tussen nieuwe GW chapters) kost je 78 euro voor WoW - en dan tellen we geen uitbreiding die uiteindelijk toch wel komen, die je waarschijnlijk wel nodig zal hebben dankzij nieuwe uberitems en sets die alles in het origineel verslaan)
FEIT 7: WoW en GW zijn twee verschillende soorten spellen, WoW is een MMORPG - GW is een Competitive/Co-Operative Online RPG. Ze zijn moeilijk te vergelijken - en ieder zal zijn eigen favoriet hebben. (die van mij zal ondertussen wel duidelijk zijn neem ik aan?)
Droniac
zelfs als je zo'n expansion koopt en die komt 6 maanden na retail uit, dan ben je nog 33 euro goedkoper uit - en hoe langer je GW blijft spelen, hoe goedkoper je uitbent ten opzichte van iemand die WoW speelt.
voor WoW komt er uiteindelijk toch ook wel een expansion pack uit, als je die niet koopt ben je de pineut (WoW heeft nogal een focus op sterke items) - bij GW maakt het niet al teveel uit, aangezien items niet veel uitmaken (behalve qua looks en minimieme stats) en er zoveel skillcombinaties zijn dat het moeilijk is om alle combinaties uit het origineel helemaal overbodig te maken.
Droniac
Het is een online RPG - en je hebt gedeeltes waar je veel mensen van over de hele wereld kan ontmoeten waardoor het op een MMORPG lijkt.
Maar het eigenlijke spel speelt zich af in instances met maximaal 64 man (8x8x8x8x8x8x8x8 in de Tombs PvP zone) waardoor het meer lijkt op het spelen van een online FPS, je zit immers een groot deel van de tijd in een instantie van de wereld.
x2.KiLLeR397
Was wel teleurgesteld ga hem toch niet halen.
aapman
instances zijn juist geweldig, geen kill stealing, en geen mensen die je items jatten. 100X leuker dan een veld monsters opzoeken en als een boer wachten tot je het veld kan oogsten :S