EA probeert met SSX een nieuwe strategie voor de vaak bekritiseerde Online Pass. Het is mogelijk om beide online modi, Explore en Global Events, te spelen zonder een code. De punten die spelers in Global Events verdienen, worden dan echter niet uitgekeerd. Deze worden in de game opgeslagen en pas uitgekeerd wanneer de speler een Online Pass-code heeft ingevoerd. Deze punten worden gebruikt voor het kopen van nieuwe uitrusting voor het personage van de speler en voor het meedoen aan bepaalde evenementen in Explore en Global Events.
Een Online Pass is een eenmalig te gebruiken code om delen, vaak de multiplayermodus, van een game vrij te geven. Een tweedehands game heeft een dergelijke code doorgaans niet; gamers kunnen online een code kopen van de uitgever voor ongeveer tien euro. Op deze manier proberen EA en andere uitgevers geld te verdienen aan de markt voor tweedehands games.
Reacties op: Online pass SSX sluit multiplayer niet af
YannickHonda97
Overmind
DaVinkie
spanny
Hij bedoeld dat zoiets dergelijks ook bij MW3/BF3 toegepast mag worden zodat je de valsspelers en downloaders die niet zozeer om het spel en spelervaring van anderen geven te weren. Waar ik hem overigens gelijk in geef. Zo nu eerst effe een bakkie pakken gaat er wel in nu
Dreamhea
Ikzelf vind het een goed idee van EA! nu nog kijken hoe het uitpakt
Overmind
spanny
Overmind
OdinChance
Nihilistic Poet
De muziekindustrie en filmindustrie verlenen momenteel betere service, zoals Netflix bijvoorbeeld. Consumenten kopen gemak als ze het kunnen krijgen. Met games maken ze het ZO zuur voor je met elke code, installatie, DRM en andere zooi, waarom zou je het nog kopen i.p.v. downloaden zonder extra meuk te installeren?
We hebben Steam maar dat is NIET genoeg.
dmb97
dmb97
ipodkiller
Dat is dan wel weer beter(al vind ik de online pass nog steeds niks).
Ultra-junk
bokkert
Overmind
ivo001
Majoortje
stelen is iets afpakken wat al gestolen is
piraterij is het kopieren van iets wat gekocht is.
elmsnipe
elmsnipe