Nieuws
Roblox

Online game Roblox was drie dagen niet speelbaar

Is inmiddels weer online

Geschreven door Michel Musters op
De populaire online game Roblox was drie dagen lang offline. Sinds gisteravond laat kunnen spelers het spel weer spelen.

In een update op de officiële website wordt gemeld dat de downtime werd veroorzaakt door een bug in de communicatie van de servers. Er zouden zoveel nieuwe servers zijn geïnstalleerd, dat de servers niet goed met elkaar konden communiceren. 

Ook wordt expliciet gemeld dat extern verkeer niet de oorzaak is van de downtime; van een aanval lijkt dus geen sprake. Meer details zijn in het artikel te lezen.

Roblox is een van de meest populaire free-to-play-games ter wereld, met zo'n 43,2 miljoen actieve spelers per dag. Vooral jongeren spelen de game fanatiek. In Roblox kan men hun eigen spellen maken met een versimpelde versie van de prgrammeertaal Lua.

Dit artikel delen:

Lees meer

Lego-sets gebaseerd op Luigi's Mansion aangekondigd Griezelen met Outer Wilds-dlc - Ron en Erik Podcast 357
9

Reacties op: Online game Roblox was drie dagen niet speelbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    StormFox

    • 1 november 2021 09:01
    Jammer dat het maar 3 dagen duurde

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 1 november 2021 10:22
    @StormFox heb jij er last van dat kids die game spelen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 1 november 2021 10:50
    @StormFox
    Ik snap dit soort 'edgy' comments nooit. Vind je jezelf beter dan al die miljoenen kinderen die dit met plezier spelen? Vind je jezelf een echte gamer en zijn de miljoenen die Roblox spelen dat niet? Wat wil je precies zeggen met zo'n comment? Wat heb jij er voor last van dat Roblox bestaat?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 1 november 2021 10:52
    @StormFox
    Als je toch zo denkt. Dan moet het leven wel heel zwaar voor je zijn.
    Beetje ee zielige opmerking

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 1 november 2021 12:46
    @StormFox kan ik wel iets bij voorstellen. Zo was mijn buurvrouw blij dat de kids eens niet zo veel op de tel en tab zaten en hebben ze een super leuke dag gehad in zo’n indoor speeltuin. Quality time

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 1 november 2021 13:57
    @StormFox Anders drink nog een litertje azijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 1 november 2021 15:19
    @StormFox Trek je niks aan van die gasten hier zijn altijd dezelfde mensen die menen iets te weten over andermans leven/mening/zaken idd ik vind het ook goed dat het eens ff offline was mag met Kids game number 1 Fornite ook wel gebeuren.

    Je zal maar massaal iemand aanvallen op zn mening heb je niks beters te doen ga eens naar buiten zou ik zeggen maak wat contacten word je blij van :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Kitsunebi

    • 1 november 2021 16:12
    @inkmasteryPS4 Waarom is het goed dat het even offline was dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 1 november 2021 16:37
    @Kitsunebi Ik waag een gokje dat verslaving het hoofdargument is.

    Niet dat het wat gaat helpen dat dergelijke online diensten uit de lucht gaan, het is niet alsof de kids er spontaan van gaan buiten spelen. Ze zullen eerder een andere verslaving erbij pakken of verveeld rond gaan hangen en niet weten wat te doen met hun leven.