Het plan klonk mooi, de uitwerking was ook goed, maar eigenlijk zat niemand er op te wachten. Majestic was een online game waarbij je zelf in documenten kon snuffelen, videomateriaal kon raadplegen en andere zaken kon doen binnen een soort nep-internet waardoor je het gevoel kreeg zelf een waar mysterie te ontrafelen. Klinkt prachtig, maar de maandelijkse contributie die voor dit spel nodig was, maakten dat zowat niemand zich eraan gewaagd heeft, en daarom heeft met besloten het spel te eindigen op 30 April. Er zit wel een echt einde aan en de mensen die ervoor betaald hebben krijgen nog de hele maand om het uit te spelen. Majestic is een enorme tegenvaller geweest voor EA, die toch wel geprezen mag worden vanwege het lef dat ze hadden om een project als deze te financiƫren. After April 30, 2002, Majestic will no longer be in service. While the game was a huge critical success, it was not as popular with players. Consequently, EA has decided to discontinue the Majestic service in order to focus resources on new, more popular content. The Majestic Team is extremely proud to have contributed to one of the most creative, innovative and critically acclaimed games in history.

Players may play through their game until April 30th. Majestic puzzles and gameplay can be completed in just under two months, so it is possible to finish Majestic before the service ends on April 30th. Be sure to play Majestic daily and complete each day's activities in order to complete Majestic before April 30th.

Hopelijk probeert EA in de toekomst vaker om een aantal gewaagde projecten te lanceren, die niet meteen commercieel aantrekkelijk zijn maar eerder om te kijken waar de markt aan toe is. Eenzelfde situatie heeft zich ook al voor gedaan met Motor City Online, dat ook niet kan rekenen op een al te grote fanbase. Maar gezien de monsterverkoop van andere EA games hebben ze geld genoeg om zo nu en dan eens een gok te wagen, dus wie weet wat de toekomst ons bied. Het volgende online project, The Sims Online, zal vast wel een betere toekomst tegemoet zien. Of is de doelgroep van The Sims ook niet van plan maandelijks voor een spel te betalen?