Directeur en oprichter van het inititiatief, Martin de Ronde, is trots op de behaalde resultaten: "We zijn heel erg blij dat we deze eerste ronde positieve cijfers kunnen aankondigen voor een initiatief waarvan wij denken dat het een unieke, nieuwe wijze van fondsenwerving is. [...] Dankzij de games die worden gecreëerd door beroemde gameontwikkelaars en studios, kunnen we kinderen in nood helpen en dat is een fantastisch mechanisme."

96 procent van het verkregen geld is eerlijk verdeeld over de goede doelen Save the Children Alliance en Starlight Children's Foundation. 27 Save the Children-organisaties zetten zich wereldwijd in om het leven van kinderen te verbeteren. Starlight Children's Foundation zet zich in voor kinderen met chronische- of levensbedreigende ziektes.

Het geld is voor een groot deel verdiend met de Xbox 360-versie Chime, dat belangeloos werd ontwikkeld door Zoë Mode. De muzikale puzzelgame kwam op 3 februari 2010 uit op Xbox Live Arcade. Op 6 september verscheen het spel ook voor PC; een PlayStation 3-versie is nog in ontwikkeling.

Projecten

Eind vorig jaar bracht OneBigGame ook de iPhone-game WINta uit. WINta is gratis te downloaden en te spelen, maar vraagt een bijdrage voor extra muzieknummers. OneBigGame werkt momenteel bovendien aan een album gevuld met muziek van bekende gamemuziekcomponisten.

Dave Perry, de man achter games als Earthworm Jim, Messiah, Enter the Matrix en game-streaming-dienst GaiKai, werkt voor OneBigGame aan een racegame voor tablet-PC's. Charles Cecil, bekend van games als Broken Sword en Beneath a Steel Sky, maakt voor OneBigGame de game Minesweeper Adventure.