Ondervragingen L.A. Noire anders gebruikt dan bedoeld was | Gamer.nl

Ondervragingen L.A. Noire anders gebruikt dan bedoeld was | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

McNamara reageert met deze uitspraak op de mening van veel gamers dat hoofdpersoon Cole Phelps tijdens de ondervragingen ineens in een psychopaat kan veranderen. Dit ligt volgens hem niet aan de manier waarop zijn rol en tekst is geschreven, maar aan het feit dat er oorspronkelijk een ander systeem aan de vraaggesprekken was verbonden.

"Toen we de game destijds schreven bestonden de ondervragingstechnieken uit 'overhalen', 'afdwingen', en 'liegen'. De keuze 'afdwingen' hadden we destijds opgenomen als een agre iever antwoord", aldus McNamara. De uiteindelijke game kent echter een systeem dat spelers de keuze geeft uit 'waarheid', 'twijfel' of 'leugen', waarin volgens de L.A. Noire-bedenker de oorzaak schuilt dat Phelps zijn gedrag soms psychopatisch over kan komen. 


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou