McNamara reageert met deze uitspraak op de mening van veel gamers dat hoofdpersoon Cole Phelps tijdens de ondervragingen ineens in een psychopaat kan veranderen. Dit ligt volgens hem niet aan de manier waarop zijn rol en tekst is geschreven, maar aan het feit dat er oorspronkelijk een ander systeem aan de vraaggesprekken was verbonden.
"Toen we de game destijds schreven bestonden de ondervragingstechnieken uit 'overhalen', 'afdwingen', en 'liegen'. De keuze 'afdwingen' hadden we destijds opgenomen als een agressiever antwoord", aldus McNamara. De uiteindelijke game kent echter een systeem dat spelers de keuze geeft uit 'waarheid', 'twijfel' of 'leugen', waarin volgens de L.A. Noire-bedenker de oorzaak schuilt dat Phelps zijn gedrag soms psychopatisch over kan komen.
Reacties op: Ondervragingen L.A. Noire anders gebruikt dan bedoeld was
Teknootje
Johnnnyboy15nl
Jij kiest: Leugen
WAT DENK JE WEL NIET? LEUGENAAR, JIJ WEET PRECIES WAAR ZE IS!
Mja wat dat betreft is het soms best vaag/dom antwoord wat die Cole Phelps geeft.
coenstegeman
Cryothic
Dit is gewoon een bug… niks meer, niks minder.
Gevolgen van een niet goed doorgevoerde wijziging halverwegen het ontwikkeltraject.
ShadowX
Dit vond ik erg jammer want het spel had zeker meer kunnen zijn dan wat het uiteindelijk geworden is, de sfeer vond ik goed de gameplay ook maar de uitwerking nee dat was erg zonde.
crptc
Benny benassi