Deze prijs is gebaseerd op de kosten van de ruwe materialen die in de Nintendo 3DS worden gebruikt. Extra kosten voor onder andere assemblage, marketing, distributie en belasting worden hier niet in meegenomen. Ook investeringen in onderzoek en ontwikkeling die Nintendo heeft moeten doen, worden niet in deze schatting meegenomen.
Desalniettemin is de marge op het apparaat aanzienlijk groter dan bij de Nintendo DSi. De materiaalkosten van dat apparaat lagen volgens schattingen ongeveer op 60 euro, ruim tien euro minder dan bij de Nintendo 3DS. De DSi werd gelanceerd voor een adviesprijs an 169,99 euro, terwijl de 3DS vanaf vandaag voor 249,99 euro in de winkels ligt.
Een verschil tussen de twee spelcomputers is dat de DSi met minder risico gelanceerd kon worden, omdat het een nieuwe versie was van een reeds zeer succesvol apparaat, zo benadrukt Eurogamer.net. De Nintendo 3DS is echter een volledig nieuwe spelcomputer die zichzelf nog moet bewijzen in de markt.
Marge
Hoeveel de marge voor winkeliers is, is niet officieel bekend. Een bron uit de retailindustrie meldt echter aan Eurogamer.net dat Britse winkeliers 170 pond (193 euro) betalen om het apparaat in te kopen. De Britse adviesprijs is 230 pond (262 euro). In het Verenigd Koninkrijk stunten sommige winkeliers al met de prijs; de Nintendo 3DS wordt daar vanaf 187 pond (213 euro) aangeboden.
Reacties op: 'Onderdelen Nintendo 3DS kosten 71 euro'
pschyco henk
-it-
Sith
- Ontwikkelingskosten (en grote launch marketing) moeten inderdaad eerst eruit gehaald worden. Die kosten waren bij de DSi veel kleiner.
- Een grotere retail winstmarge maakt het product interessant voor winkeliers, wat een wijdverspreid aanbod verzekert.
- Early adopter zijn een stuk minder prijsgevoelig. De fanatiekelingen kopen 'em nu toch wel voor het volle pond, terwijl de grote massa hem pas rond de feestdagen zal aanschaffen … in lijn met de eerste prijsdaling en volledige productie/shelfspace capaciteit.
Zoals Carey al aangeeft is het veiliger om een "onbewezen" product met een hogere winstmarge te lanceren. Je kan de winstmarge flink laten zakken zodra je verzekerd bent van grote verkoop aantallen. Dit ging eerder bijna mis bij de PS3, waar de verkopen zeer traag op gang kwamen in verhouding met de (negatieve) marges die Sony had ingecalculeerd.
Uiteindelijk zegt de materiaalprijs niets en is de waarde van dat ding (en ieder ander product) een compleet individuele afweging.
ultraspaz
dat de consument in ieder geval veel te veel betaald voor een 3ds was me al duidelijk, maarja combineer dit met een stel nintendofielen die alles day 1 moeten hebben (net als apple) :
Epic win voor nintendo!!
Kurosaki
De onderdelen van een Iphone kosten bij elkaar ook bijna niets/
Kurosaki
Dat zijden ze ook. Iwata zelf zij dat ze de 3DS eigenlijk voor meer moesten verkopen wouden ze vanaf dag 1 al wist willen gaan maken.
Maar hij zelf weet ook wel dat er niemand een handheld voor 400 euro gaat kopen
Casualgamer
Bartifcial
whopper
dus reken maar uit hoeveel er op wordt verdient, geen zak.. tenzij je natuurlijk mediamarkt, bol of bart smit bent.
The Chosen One
blazingfirehawk
Beano
bigds9fan
Beano
Beano
Zo laag zijn de loonkosten in China nu ook niet meer btw.
MetalSonic
-it-