Nieuws
Battlefield 2042

Officiële screenshots en artwork van nieuwe Battlefield-game gelekt

Game zou op 15 oktober uitkomen

Geschreven door Michel Musters op
Via EA Origin zijn de eerste officiële screenshots en artwork van de nieuwe Battlefield gelekt. De game zou 'Battlefield 2042' gaan heten.

De screenshots en eerste informatie zouden te vroeg op Origin zijn gepubliceerd en vervolgens op Reddit zijn geplaatst. Battlefield 2042 zou zich - zoals de gelekte titel al aangeeft - in 2042 afspelen. Daardoor zou de game zich honderd jaar na de eerste Battlefield-game afspelen.

De game zou zich richten op "de volgende wereldoorlog", waarin de Verenigde Staten en Rusland een belangrijke rol in spelen. Spelers zouden een elite groepering besturen die ingehuurd wordt door deze landen. Er zouden zeven grote maps in het spel zitten en er zouden maximaal 128 spelers aan potjes mee kunnen doen.

De game zou volgens de gelekte informatie op 15 oktober uitkomen en eerst nog een open bèta krijgen. Om 16:00 uur vindt de onthulling van het spel via een livestream plaats. Electronic Arts heeft bovenstaande informatie zelf nog niet bevestigd.

Battlefield 2042
Battlefield 2042
Battlefield 2042
Battlefield 2042

Dit artikel delen:

Lees meer

PS5-update zou batterijbug in DualSense-controller oplossen Driedimensionale retroplatformer Frogun onthuld
12

Reacties op: Officiële screenshots en artwork van nieuwe Battlefield-game gelekt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Paxopoxo

    • 9 juni 2021 14:49
    Spoiler alert? Zit te wachten tot de reveal om 16:00 en heb alle leaks vermeden en jullie knallen gewoon de naam al in de titel :(

    (Heb dit artikel zelf niet gelezen)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 9 juni 2021 14:57
    @Paxopoxo Nieuws, ook al is het uitgelekt, kun je natuurlijk niet echt 'spoilen'; daar is het nieuws voor. Maar ik begrijp je wel, dus heb de titel aangepast zodat de naam van de game niet te zien is. Daar heb jij natuurlijk niets meer aan, maar anderen hopelijk wel. Mijn excuses in ieder geval.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 9 juni 2021 15:05
    @MichelMusters No hard feelings! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 9 juni 2021 15:10
    @Paxopoxo Thanks for that, vond het ook niet leuk om te lezen dat ik je per ongeluk toch had gespoiled. Veel plezier bij de onthulling straks alsnog!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 9 juni 2021 15:05
    @Paxopoxo Als je enkele berichten sinds de bekendmaking van deze battlefield hebt gelezen. Dan wist je dat de game zich zo’n 20 jaar in de toekomst plaats vond. Is verder niet zo heel schokkend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 9 juni 2021 15:08
    @rohirrimdwarf Ja wat ik dus zeg, had alle leaks kunnen vermijden..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 9 juni 2021 15:44
    Je weet de titel van de game een uur voordat deze publiekelijk bekendgemaakt wordt. Ik zou willen dat ik dit soort 'problemen' had! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 9 juni 2021 15:47
    @denver Haha ach, een probleem kan ik het niet noemen ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 9 juni 2021 15:58
    Ze hebben hier ooit het einde van Life is Strange 2 gepost in de titel van de review. Een game die in vijf of zes episodes over een heel jaar werd gereleased, werd hier in één zin gespoiled. Geloof me, het kan erger. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 9 juni 2021 16:04
    @denver Haha dat kan ik mij inderdaad nog vaag herinneren. Het kan inderdaad altijd erger :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 9 juni 2021 15:16
    Ben benieuwd of de consoles ook 128 man matches zal krijgen aangezien vroegere Battlefields op pc een maximum hadden van 64 en consoles maar 32.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 9 juni 2021 16:21
    @MelvinChowder PS5/XsX wel PS4/XsS niet zegt men.