Nieuws

'Oculus Rift pas naar Mac wanneer GPU's prioriteit zijn'

Aldus CEO Oculus

Geschreven door Michel Musters op
De Oculus Rift komt voorlopig niet naar Mac-computers. Dit komt omdat Apple geen nadruk legt op sterke GPU's in hun systemen, aldus Oculus CEO Palmer Luckey.

De GPU's in Apple-systemen zijn volgens Luckey "niet eens in de buurt van wat we zien als aanbevolen specificaties [voor Oculus Rift]. Het gaat niet werken op Macbooks die bestaan of binnenkort uitkomen." Pas wanneer Apple "prestatie als prioriteit stelt" is het een mogelijkheid om de virtualrealitybril naar Apple-systemen te brengen.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat Apple aan zijn eigen VR-technologie werkt. Hier is echter nog niets over bekend.

Bron: IGN

Dit artikel delen:

Lees meer

'Animal Crossing Amiibo Festival is gratis game' Fan probeert Fallout 4 te reserveren met flessendoppen
12

Reacties op: 'Oculus Rift pas naar Mac wanneer GPU's prioriteit zijn'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • haastnooit

    • 17 juni 2015 23:13
    Je vraagt je bijna af waarom de prijs van een mac zo hoog is als er niet eens een fatsoenlijke videokaart in zit en je die ook niet zomaar kunt toevoegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Obit

    • 17 juni 2015 23:42
    Waarom zou je jezelf dat afvragen wanneer het antwoord al decennia gekend is ?

    Je betaalt voor de naam, voor het hipsterlogo, on 'cool' te zijn en omdat het overgrote deel van de mac gebruikers technofoob of video/sound designer is .. en in dat laatste geval kan k ze nog begrijpen ongeacht dat een windows systeem hiervoor de laatste jaren even geschikt is.
    Bij oculus Rift zouden ze hun beter eens afvragen hoe ze 120fps gaan bereiken en dan nog aanvaardbare graphics gaan presenteren op een console. Gaat grappig worden.
    30fps op een oculus bril is enkel goed om ziek te worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipfo

    • 18 juni 2015 00:11
    De Rift draait op 90Hz en niet op een console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Crazy Harry

    • 18 juni 2015 01:56
    De Rift kan aangesloten worden op de XBone. Het is niet voor niets dat dat de standaard controller is…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 18 juni 2015 11:08
    in principe kan de rift aangesloten worden op de xboxone (heeft USB en HDMI) MAAR de xboxone ondersteund (nog) niet dat de Oculus rechtstreeks aangesloten kan worden op de xboxone.. Wat je zag mbt xboxone op de oculus, is dmv streaming van de xboxone naar de PC en dan naar de oculus..

    Maar in theorie is het mogelijk om de rift aan te sluiten op de xboxone en er games voor te maken, je moet alleen wel rekening houden dat je veel minder detail/objecten kunt gebruiken ivm de zwakkere GPU.. Maar technisch gezien is het mogelijk…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipfo

    • 18 juni 2015 12:01
    Je kunt alleen games streamen. Dit gaat alsnog via een pc (2D in een virtuele omgeving). Dat de controller wordt mee geleverd is alleen maar omdat devs dan weten dat ze games kunnen maken die dat ondersteunen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Obit

    • 18 juni 2015 15:09
    Ok thanks for the info iedereen.
    Dus als ik het goed begrijp gaat de partnership van oculus met xbox one enkel over de controller en heeft ie niets te maken met de console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Crazy Harry

    • 18 juni 2015 02:00
    Dat gaat dus nooit gebeuren. Tenminste, niet de prioriteit aan GPU's zoals bij PCs. Macs moeten gebalanceerd en betrouwbaar zijn, dat kan niet als je continu het nieuwste van het nieuwste erin gaat stoppen.
    Maar uiteindelijk (lees: tegen de tijd dat de Rift uitkomt) gaan de GPU's die de rift kunnen aansturen ook in Macs verschijnen. Het is dan alleen aan de welwillendheid van Oculus of ze ervoor willen zorgen dat de rift er op aan te sluiten is.
    Maar waarschijnlijk is dat niet eens nodig en kunnen andere VR-brillen wel op Macs gebruikt worden en schiet Oculus zich met dit standpunt direct in zijn voet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 18 juni 2015 11:05
    Dat betwijfel ik dus, tenzij ze dus erg terugschalen in detail etc.. Want de specificaties van de Oculus en bv de HTC Vive zijn identiek als het op weergave aan komt, en dat betekend dus dat je ook voor de Vive dezelfde specs nodig hebt als voor de Oculus..
    MAAAR! Ga je dus de games zo aanpassen dat ze minder detail tonen maar toch er mooi uit zien (ja het kan) dan kun je met mindere hardware het ook wel aansturen, maar verwacht dan zeker geen Battlefield 4 ultramode (wat een hoop mensen wel verwachten)…
    En maak je maar niet druk, als de HTC Vive op de mac gaat draaien, dan zal Oculus ook wel meegaan, er zijn immers wel drivers als, alleen die maken ze dus niet publiekelijk op dit moment omdat de content die er nu gemaakt wordt dus ruk draait op een doorsnee mac..
    Overigens ondersteund de Oculus ook SteamVR, dus als dat wel kan draaien op de mac dan zullen ze echt niet zomaar achterblijven…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shadow

    • 18 juni 2015 16:53
    Macs moet je houden als je lekker wilt pronken met niks, de echte hardware liefhebber laat sowieso een Mac links liggen en casemod zijn eigen unique PCtje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Obit

    • 18 juni 2015 17:44
    of bouwt zijn eigen Hackintosh :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shadow

    • 19 juni 2015 09:03
    Dan zit je nog vast aan een kut OS :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.