Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws
Palmer Luckey

Oculus Rift-baas zegt niet te concurreren met HTC en Sony

Pas wanneer consumenten overtuigd zijn

Geschreven door Redactie Gamer.nl op

De virtualrealitybril Oculus Rift is geen directe concurrent voor de Playstation VR en HTC Vive. Dat vertelde Oculus-ceo Palmer Luckey in een interview met The Verge. Luckey zegt dat er op dit moment nog geen sprake is van concurrentie op de vr-markt. 

"Ik denk niet dat mensen die een dure pc en Rift hebben gekocht alsnog gaan kiezen voor een Playstation VR", aldus Luckey. "Mensen met een Playstation, zullen dat waarschijnlijk wel doen."

De Vive van HTC ondersteunt net als de Rift pc's, maar Luckey zegt dat hij zelfs daar niet mee denkt te concurreren. De concurrentiestrijd zou pas van start gaan als consumenten zijn overtuigd van virtual reality: "op het moment nemen we het met z'n allen op tegen het beeld dat iedereen heeft van virtual reality."

Door NU.nl

Bron: The Verge

Dit artikel delen:

Lees meer

De eerste beelden van Sea of Solitude Sony wil term 'Let's Play' vastleggen
39

Reacties op: Oculus Rift-baas zegt niet te concurreren met HTC en Sony

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • innerchild

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    Als ik zou moeten kiezen tussen de rift of de vive dan kies ik voor de vive. Met de vive kan je ook nog is in een virtuele wereld lopen en bewegen. Dat is voor mij echt grote stap voorwaards tov de oculus rift. Beide zijn absoluut vet, maar de vive heeft hier toch echt veel meer meerwaarde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @innerchild Helemaal mee eens. Ikzelf vind VR nogal een gimmick, net als het herleven van 3D in films e.d. Echte VR moet voor mij eerst commercieel worden.

    Net als lasergamen met je vrienden, een avondje uit kunnen in een VR hal. Elkaar afknallen of een virtueel potje bowlen, daar ligt in eerste instantie de grote markt naar mijn inzien. Daarna kun je aan toekomstige, bijna sci-fi achtige toepassingen denken.

    Kijk naar de Matrix. Waarom zou het onmogelijk zijn om virtueel rondt te lopen terwijl je 80/90 bent? Je kunt nog amper je eigen boodschappen doen, maar wel digitaal een potje joggen. Of lekker een filmpje kijken vanaf het strand bijvoorbeeld, op een virtueel scherm die boven de oceaan hangt.

    Alles is mogelijk. Maar op dit moment zijn we nog niet veel verder qua toepassingen dan 20 jaar geleden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RIO21

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @XtraLinkUK

    Naja dan worden mensen wel erg levenloos neem aan dat het niet de bedoeling is om mensen in een virtuele leefstijl te brengen. Kunt bowlen en lasergamen ook gewoon in het echt doen is een stuk leuker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @innerchild heb jij die ruimte thuis? En lucky gaf aan dat ook de rift een goede tracking heeft voor ruimtes.. Vergis je niet, lighthouse heeft ook sensoren nodig op elk ding om getracked te kunnen worden. En de kans dat de vive net zo duur of goedkoper gaat worden als de rift is zeer ZEER klein..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @SuperDre ja mee eens. HTC adviseerd een kamer van 5 bij 5. ik ga niet even een kamer in mijn huis opgeven en baiscally kaalmaken zodat ik de vive kan gebruiken zoals ie bedoelt is gebruikt te worden.

    Ik zelf loop niet zo war voor de staande wandelende ervaring want we hebben het maar over enkele stappen. Vanaf dat punt moet de game je tranposrteren of teleporteren ingame, spreekt mij niet zo aan eerlijk gezegd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @Maki Tja, je kunt de Vive ook zittend of staand gebruiken. Vergeet niet dat alle software die op de Rift draait in theorie ook op de Vive kan draaien, en vice versa. Met the added bonus dat je ook een ruimte kunt gebruiken om daarin relatief vrij rond te bewegen. Ook al doe je dat maar 6 keer per jaar is en blijft het een ervaring die dichterbij een holodeck komt en daarom extra interessant is (ruimtegebrek daargelaten).

    Ik ben er in ieder geval nog niet uit. Wat wordt de prijs van de Vive, welk platform krijgt meer software titels en welk platform staat meer open voor indie titels en probeersels uit de community?
    Als je bijvoorbeeld zonder cracken alleen maar officiële Rift software uit hun marketplace kunt halen terwijl de Vive een meer open platform is, zou dat voor mij weer een reden zijn om voor de Vive te kiezen. Als SteamVR een eigen marketplace en workshop krijgt, met early access en greenlight, zou ik dat erg interessant vinden.

    Aan de andere kant hoor je dat de Rift weer lekkerder zit en de controllers beter in de hand liggen… Moeilijk allemaal!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @innerchild Koop er gewoon zo'n treadmill bij: Cyberith Virtualizer of de Virtuix Omni.

    www.youtube.com/watch?v=fbu8OUq1CUE
    www.youtube.com/watch?v=aTtfAQEeAJI

    $1499 / $699.
    Ach wat is geld. We gaan voor totale immersie!

    Oh ja.. er is ook nog zo'n vest, ARAIG. Kan je kogels mee voelen enzo.
    Sweet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @LordLuc zo wordt die vive wel heel erg duur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @Maki valt allemaal enorm mee als je nagaat.. een fatsoenlijke fitness loopband kost ook minimaal zo'n 500-600..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @LordLuc @LordLuc Zelf vind ik de Kat Walk (katvr.com/ $799) interessanter, zeker omdat die nog een extra hangstoel ($149) beschikbaar is waarmee deze gewoon mooi practisch in de huiskamer kan blijven staan.. Tevens dus ook een handig kabelsysteem..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @innerchild Vive headset met de controllers en headband van de Rift. Ideale combi! Maar zo op het eerst gezicht lijkt de Vive mij ook interessanter vanwege de bewegingsvrijheid. Je kunt em normaliter staand of zitten gebruiken, en dan een paar keer per jaar de banken en salontafel aan de kant zetten als er een toffe nieuwe titel uit is.

    Eerst moet Vive de planning wat concretiseren though. Oh ja, en de prijs!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    Lol PlayStation VR in een zin noemen met de andere 2

    Is echt basic gfx , dus geen immersie mogelijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @RavenMMG wat een onzin, immersie heeft niet veel met de graphics te maken, zelfs dactyle nightmare is vet.. Jij hebt dus geen ervaring met VR..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @SuperDre

    Ik vind die kale werelden dus waardeloos

    Als jij daar blij van word , dan speel ik liever normaal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • innerchild

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @RavenMMG Hoe simpel sommige VR games eruit zien, het gaat bij VR om het aanwezig zijn in het spel. DAT is de immersie van VR. Neem een spel als dreadhalls. Ik speel deze op mijn Samsung gear VR icm met een samsung edge +. Ja de graphics zijn niet echt bijzonder, maar de manier waarop het spel horror met het aanwezig zijn combineert is echt >>>>>> graphics.. Als ze de graphics kunnen verbeteren is dat alleen maar een plus punt. Imo het hele grafix geneuzel is bij VR voor een groot gedeelte ondergeschikt aan de ervaring van VR.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @SuperDre nou ik heb in 98 een aantal keer van die hele dure arcade VR machines gebruikt en ja het was wel tof maar het was het toch echt niet helemaal vanwege de simpele gfx.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    Ps vr in 1 zin noemen met rift en vive is terecht. Gfx Wise kunnen ze bijna even veel aan al heeft de vive net iets meer. Ps vr word echt te vaak onderschat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @coola

    Gfx hetzelfde jij leeft echt in een eigen wereld PS is no way hetzelfde dan pc
    Bij lange na niet , erg teleurstellend

    Net als Xbox hololens

    Leuke ideeën maar de consoles kunnen het niet aan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • innerchild

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @RavenMMG Poep praten is ook een kunst. Ik heb de PSVR even mogen proberen en het is echt een waanzinnig stukje VR speelgoed. Het speelt soepel, het voelt soepel en de headset is super. Het spel wat ik even mocht spelen EVE: Valkyrie was echt een mooi stukje werk. De oculus DK2 heb ik ook mogen proberen en in vergelijking met de PSVR is het gewoon echt super wat beide voor elkaar krijgen. De PSVR heeft ook nog is een stukje hardware erbij voor extra power. Je klinkt met je commentaar als een plaat die steeds terugspringt…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 1 jaar, 11 maanden geleden
    @RavenMMG De hololens is dan ook geen VR maar AR en is echt anders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.