Oculus Rift 2 krijgt draadloze pc-streamingoptie

Oculus Rift 2 krijgt draadloze pc-streamingoptie

De Oculus Rift krijgt binnenkort Air Link, een optie om draadloos vr-games op pc te spelen. Dat meldt het bedrijf in een href="https://www.oculus.com/blog/introducing-oculus-air-link-a-wireless-way-to-play-pc-vr-games-on-oculus-quest-2-plus-infinite-office-updates-support-for-120-hz-on-quest-2-and-more/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">blogpost</a>.

Air Link werkt via wifi en biedt een alternatief voor Oculus Link, de mogelijkheid om de vr-bril via usb op een pc aan te sluiten om vr-games te spelen. Het bedrijf benadrukt dat een goed wifinetwerk op onder andere 5Ghz benodigd is voor een stabiele ervaring. De techniek lanceert in de 'experimentele modus' van softwareversie v28 en wordt in de toekomst verbeterd.

Daar voegt Oculus aan toe dat gamen op pc via usb-kabel nog steeds de beste optie is wanneer je 'netwerk niet toereikend' is, je games op de 'hoogste settings' wilt beleven of wanneer de vr-bril opgeladen moet worden.

Een andere nieuwe optie is een 120Hz-modus. Binnenkort kunnen ontwikkelaars games uitbrengen die de hogere verversingssnelheid ondersteunen. Gebruikers die de modus alvast inschakelen, zullen in de toekomst automatisch ondersteunde games op 120Hz ervaren.

Tot slot wordt Oculus Home uitgebreid met de optie om je eigen bureau en een fysiek toetsenbord te gebruiken.

Softwareversie v28 wordt momenteel uitgerold naar Oculus Quest 2. 

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Ik kan het mis hebben alleen volgens mij is de Air Link voor de Oculus Quest 2. Erg blij met de komende update als deze voor de Oculus Quest 2 komt. Ondanks dat het al mogelijk was via Virtual Desktop wat je moest kopen voor 20 euro had dit nog af en toe problemen als er updates kwamen. Ik hoop dat dat hierbij niet of minder zal zijn. De Quest 2 word zo toch wel de go to vr headset zonder 1000 euro uit te geven. De draadloze optie is erg fijn als het goed werkt. Het is jammer van de verplichte Facebook link met je apparaat. Ik ben uiteindelijk er toch maar voor gegaan als instapmodel en blij dat ik er geen duizend euro voor een ander model heb neergelegd omdat de markt in mijn ogen nog wat moet groeien. Als nadelen voor deze goedkopere prijs ervaar ik wel dat ik de field of view van ongeveer 90 graden echt te klein vind hoewel als je eenmaal aan het gamen bent dit niet meer opvalt. Ook de randen van het scherm die blurry zijn om waardoor je rechtstreeks naar iets moet kijken ipv dat je je ogen naar links en rechts kan bewegen vind ik best wel hinderlijk alleen wederom went het op zich wel. Dit zouden wel echt mijn grootste innovatie punten bij de nieuwe Quest zijn. Een groter FOV en eye tracking of gewoon volledig gerenderd scherm zonder der blurryness aan de randen wat dan wel veel extra rekenkracht zou kosten alleen de huidige pc`s lijken er wel klaar.

0
test

@004 De blurry kanten heeft gewoon met de lenzen te maken. Grotere FOV betekend in principe ook meer pixels nodig. Het gaat allemaal in kleine stapjes, maar 1 punt is ook gewoon de de GPU's nog steeds niet krachtig genoeg zijn om hogere resoluties op die hogere framerates fatsoenlijk te kunnen aansturen. Zelfs de 3080 gaat het niet fatsoenlijk trekken om 2x2K op 90+hz fatsoenlijk te tonen met AAA graphics op de hoogste stand.

0

@SuperDre Beetje late response, alleen ik ben het er niet mee eens. Een 3080 kan op een resolutie die misschien iets onder 2x2K ligt of zelfs op die resolutie games op 90 Hz draaien. De meeste titels zijn voor VR hebben geen AAA graphics en zelfs al zouden ze dit wel hebben dan zou je alsnog tussen de 80 en 100fps behalen. Indien je dit te weinig vind kun je een paar settings uit zetten en het dus wel halen. RTX is helemaal een no go natuurlijk alleen de rest kan gemakkelijk. Dus de hardware is er voor het eerst in mijn ogen nu wel. Een headset koop je eigenlijk ook niet voor 1 generatie tenzij je de geldpest hebt en niet geeft om afvalmateriaal. Ik kan je voorspellen dat de eerste die een 2x2K headset maakt met 144Hz, een grote FOV en goed werkende eyetracking OF nog liever volledig gerenderde scenes ipv deze bende die kan die headset de komende jaren blijven verkopen. Natuurlijk moeten alle andere zaken daarnaast ook op orde zijn zoals goede controllers, gebruiksgemak, etc. Ik zou voor een quest 2 met een veel grotere FOV en goede eyetracking of volledig gerenderde scenes zo geld neerleggen als upgrade van de quest 2 die ik nu heb.

0
test

Er bestaat ook helemaal geen oculus rift 2. Dat mag wel gecorrigeerd worden

0

Aanbevolen voor jou