Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws
None

Oculus-hoofd tegen devs: 'Zet nog niet alles in op virtual reality'

Hoofd van content James Rubin zegt dat vr nog niet perfect is

Geschreven door Jacco Peek op
Op de DICE Summit 2017 in Las Vegas hebben hoofd van content bij Oculus, Jason Rubin, en CEO van Insomniac Games, Ted Price, hun mening gegeven over virtual reality. Rubin roept ontwikkelaars op om niet vol in te zetten op deze technologische trend.

De twee bazen vergeleken de behoefte aan virtual reality met wat de industrie tot nu toe heeft geproduceerd. De twee kwamen tot de conclusie dat virtual reality nog niet het succes is waarop gehoopt werd, omdat er drie dingen mis mee zijn.

Virtual reality-headsets zijn nog te zwaar, oncomfortabel en hebben nog geen toereikende lenzen. Ook moeten de apparaten in prijs zakken en moet de kwaliteit van de games omhoog. Omdat deze doelen volgens Rubin en Price echter conflicteren, heeft vr nog een lange weg te gaan.

James Rubin eindigde daarom met een nogal controversieel advies voor ontwikkelaars die groot willen inzetten op vr, namelijk om dit niet te doen. Hij zegt: ''Altijd wanneer een ontwikkelaar de deuren moet sluiten, dan is dat slecht voor de industrie. Nu alles inzetten op vr, tenzij je een goed ondernemingsplan hebt, is niet zo'n goed idee.''

De volledige conversatie is hier te lezen en in onderstaande video vanaf ongeveer 2:32:22 uur te bekijken.

Bron: GamesIndustry

Dit artikel delen:

Lees meer

Nintendo Switch heeft geen Virtual Console bij lancering De beste gamedeals van de week
8

Reacties op: Oculus-hoofd tegen devs: 'Zet nog niet alles in op virtual reality'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • innerchild

    • 2 maanden geleden
    Allerbelangrijkste obstakel met VR is het feit dat je fysiek met een kabel bent verbonden aan je pc. Daarom hoe minder de kwaliteit ook is vind ik de Gear VR een leuker VR device dan een oculus. Gewoon omdat het mobiel is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Excalibur82

    • 2 maanden geleden
    @innerchild

    Het allerbelangrijkste obstakel is dat je van normaal rondlopen in een wereld misselijk wordt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 2 maanden geleden
    Kwaliteit van vr en vooral de games laat zeer te wensen over

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 2 maanden geleden
    @RavenMMG misschien zou je de games eens moeten spelen in plaats van zomaar wat in de lucht te roepen. omdat jij het niet hebt wil niet zeggen dat het niet goed is.

    Want ik kan je garanderen dat iedereen hier met een HMD, van welk merk dan ook , van gearvr tot psvr, vive en oculus fantastische ervaringen beleefd op dit moment.

    En nee, VR is niet perfect op dit moment. maar het is zeker wel *een* toekomst voor het gamen, niet "de" .

    en dit komt vooral uit mijn eigen ervaringen, ik heb momenteel 30 uur in RE7 doorgebracht zonder misselijkheid en zonder het gevoel dat ik een hmd op mijn kop had.

    ik kan de game niet eens in 2D spelen omdat het gewoon 'plat' is en je er niet in zit. (wat niet weg neemt dat de game voor mensen zonder vr bril net zo gaaf is )

    ik heb daarbij zo nog eens honderden andere uren in vr doorgebracht waarvan de ene een betere ervaring was als de andere, maar dat het gaver is als gewoon gamen in 2d op je scherm staat onomstotelijk zonder twijfel vast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    TripleDad

    • 2 maanden geleden
    @casualkiller
    Je trapt er weer in. Laat hem toch trollen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    TripleDad

    • 2 maanden geleden
    Ik blijf het zeggen. Sinds de 'uitvinding' van de first person games, is dit de grootste game revolutie. VR gaat echt niet meer weg. Natuurlijk moeten devs er niet 100% op inzetten. Het is een opkomende markt. Niemand weet hoe snel die gaat groeien.

    Maar jezus wat is VR mooi. Een maand geleden super intens Resident Evil gespeeld, en nu sinds afgelopen week Dirt VR. Race stuur erbij, je weet niet wat je meemaakt. Zo ontzettend intens, niet uit te leggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    nicster

    • 2 maanden geleden
    mooi dat ze het zelf ook zeggen, ze weten in ieder geval waar VR momenteel staat, nu nog oplossen.

    zelf 2 maanden lang een oculus geleend, deed er na 2 weekenden echt helemaal niets meer mee. Het is te groot,zwaar,lomp, de kwaliteit zelfs met oculus eigenlijk toch nog te laag, de spellen echt bedroevend weinig, en eigenlijk is het allemaal ook een beetje teveel… ik ging weer verlangen naar mijn gewone 2d scherm.

    Uiteindelijk vond ik het leukste van heel die oculus om 360 graden videos te kijken, dat deed ik dan ook erg veel maar op een geven moment heb je ook dat eigenlijk wel weer gezien.

    lichtgewicht, draadloos, betere kwaliteit, wanneer dat er is en de drempel nog lager wordt om dat ding even op te zetten dan wordt het wat interessanter.. maar al met al ben ik bang dat het de komende jaren nog geen echt succes zal worden en meer een bijproduct. Misschien dat over een jaar of 5 tot 10 er wel op elk bureau een vr headset staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    TripleDad

    • 2 maanden geleden
    @nicster
    We staan aan het begin van de levenscyclus. Het is nog early adopter spul, en heeft nog een aantal iteraties nodig om mainstream te worden. En of het ooit echt mainstream wordt, is ook maar afwachten. Ik denk wel dat het snel een significant onderdeel van de scope aan gaming devices wordt. De PSVR loopt naar schatting al tegen de miljoen stuks. En dat in 4 maanden is voor zo'n nieuw device erg goed, en voor Sony boven verwachting.

    Als je op reddit /psvr kijkt zie je zeker dagelijks testimonals langskomen van mensen die hem gekocht hebben, en 'blown away' zijn. Héél zelden komt er een post voorbij van iemand die het toch niks vind. Ik vind dat veelzeggend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.