In een interview met Gamer.nl vertelt hij hoe dat kwam. "Wanneer je een spel voor een uitgever maakt, krijg je geen geld binnen tot het af is", aldus Avellone.  Het resultaat was dat Obsidian om financiële redenen met te krappe deadlines moest werken. Onder meer Fallout: New Vegas en Knights of the Old Republic 2 kenden daardoor nog veel bugs na de lancering.

Inmiddels werkt Obsidian onafhankelijk aan zijn nieuwe RPG, het via Kickstarter gefinancierde Project Eternity. Ook maakte het nog South Park: The Stick of Truth, met Ubisoft als nieuwe uitgever, en zou het een next-gen titel in ontwikkeling hebben. Dat laatste moet blijken uit enkele cv's van Obsidian-medewerkers. 

"THQ betaalde altijd"

Over de relatie met THQ, dat voorheen de South Park-RPG uit zou geven, zegt Avellone het volgende: THQ betaalde altijd netjes en we hadden alle vertrouwen dat een andere uitgever South Park zou oppikken.'' Hij is tot slot blij om nu aan een typische RPG voor PC te werken, een genre waar weinig grote uitgevers zich aan wagen. Volgens hem is het een markt die, ondanks het succes van Project Eternity op Kickstarter, nooit een miljoenen publiek aan zal spreken. 

Het volledige interview verschijnt in de loop van deze week.