Nieuws
Fallout

Obsidian wil graag een nieuwe Fallout-game maken

Zowel Obsidian als Bethesda zijn nu van Microsoft, dus de mogelijkheid is er

Geschreven door Michel Musters op
Ontwikkelaar Obsidian Entertainment zou in de toekomst graag een nieuwe Fallout-game maken.

Dat heeft de medeoprichter van de studio, Feargus Urquhart, laten weten in een interview met DualShockers. Hij werd gevraagd of hij ooit aan een nieuwe Fallout-game zou willen werken, waar hij positief op reageert.

"Natuurlijk. Als we ooit de kans krijgen om een nieuwe Fallout te maken, doen we het. Het is niet eens een kwestie van of we het zouden willen of niet, maar eerder of we die kans ooit krijgen." Urquhart benadrukte dat hij van de Fallout-franchise houdt.

"Als we Fallout zouden doen, moet het wel passen bij wat Bethesda met de franchise doet. Maar persoonlijk zou ik graag nog eens aan een Fallout-game werken voordat ik er mee stop."

Obsidian, de ontwikkelaar van games als Grounded en The Outer Worlds, heeft wel eens eerder een Fallout-game gemaakt, namelijk het geprezen Fallout: New Vegas. Toen Obsidian enkele jaren geleden over werd genomen door Microsoft leek de kans nihil dat het bedrijf ooit nog voor Bethesda aan Fallout zou kunnen werken, maar inmiddels is ook Bethesda en dus de Fallout-IP van Microsoft - de mogelijkheid bestaat dus weer.

Fallout bestaat dit jaar 25 jaar. Dat viert Bethesda met allerlei extra's - onder andere in Fallout 76. Tevens wordt er al geruime tijd gewerkt aan een live action-serie voor Amazon Prime.

Dit artikel delen:

Lees meer

Halloween-evenement gaat donderdag van start in Dreams Zogenaamde destination-materialen verdwijnen uit Destiny 2
16

Reacties op: Obsidian wil graag een nieuwe Fallout-game maken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    DarkraverX

    • 17 oktober 2022 12:37
    Een nieuwe New Vegas lijkt me geweldig.

    Fallout New Vegas 2, game al 3x uitgespeeld en verveeld nog steeds niet.

    Een ander nieuw deel lijkt me ook geweldig, zolang het maar geen online meuk is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 17 oktober 2022 12:37
    Oeh van mij mogen ze, maar dan wel een Fallout New Vegas achtig vervolg hopelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 17 oktober 2022 12:43
    Aub wel een andere engine. Het spel valt ondertussen van ellende uit elkaar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 17 oktober 2022 14:18
    Prima hoor! Zowel New Vegas als Outer Worlds zijn heerlijk om te spelen. Ze hebben er duidelijk verstand van dus laat ze maar hun gang gaan. Kan Bethesda zich na Starfield eindelijk eens op de nieuwe Elder Scrolls gaan richten. Duurt echt veel te lang voordat het nieuwe deel komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • WitteHerder

    • 17 oktober 2022 14:28
    @Riyakuya Eehhh, de planning van Bethesda is Starfield, dan Elder Scrolls en dan pas Fallout 5.
    En ik ben het met je eens, het duurt veel te lang voordat er een nieuw deel komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grenztruppe

    • 18 oktober 2022 01:51
    @WitteHerder Dat was voordat ze werden opgeslokt door MS. Zou nog best wel eens kunnen dat Obisidian het in contract kan gaan maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 17 oktober 2022 14:33
    Outer Worlds was een flinke tegenvaller, maar met New Vegas hadden ze mijn favoriet gemaakt. Mocht het zover komen, hoop ik dat ze er nu weer wat goeds van maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 17 oktober 2022 15:43
    @Vogeltje huh hoezo een tegenvaller? Vond het een erg goede game persoonlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 17 oktober 2022 16:13
    @Riyakuya Maar kun je ook uitleggen wat je er goed aan vond? Want ik heb het idee dat mensen die dat zeggen het alleen maar zeggen omdat ze letterlijk niets anders hadden wat erbij in de buurt komt… Behalve New Vegas voor de 50e keer opnieuw spelen.

    Er zit zo weinig RPG in the Outer Worlds dat ik er alleen maar sip van word. Iemand roept tegen je "Ga weg, ik praat niet met vreemden!" - je antwoord "Doe even niet zo moeilijk man". Het tegenantwoord: "Ja je hebt gelijk, je bent nu mijn beste vriend." - dat is the Outer Worlds. Gestroomlijnd tot in de puntjes en als gevolg is er nog maar weinig spel over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 17 oktober 2022 16:33
    @gimbal2 ik heb er persoonlijk niet veel moeite mee dat er maar weinig rpg elementen inzitten. De wereld zelf was erg leuk om te verkennen en de gameplay mechanics waren ook tof. Ik kon me ook goed vinden in de personages uit de game. Als minpunt zou ik wel de duur willen aankaarten. Toen ik bij het einde was had ik echt het gevoel dat de game veel te kort was. En natuurlijk kunnen bepaalde gameplay elementen altijd beter of uitgebreider maar als eerste game uit een franchise vond ik het erg solide.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 17 oktober 2022 17:53
    @Riyakuya Het is inderdaad niet een populaire mening, maar het komt er wel een beetje op neer wat gimbal2 zegt. De keuzes doen er gewoon niet toe, de characters waren slecht geschreven en/of gewoon niet grappig. Als Plan A niet werkt, kon je een omweg maken waardoor het ineens allemaal wel kon. De eerste planeet, het begin, was nog wel oke, maar daarna was ik het erg snel zat. Voor mijn gevoel deed niets ertoe.

    En zonder te provoceren of wat dan ook, want als het andersom was geweest vond ik het net zo tergend. De vrouwen waren allemaal badass en de mannen allemaal goofy en gewoon achterlijk. Nou heb ik het niet heel lang gespeeld, maar nergens een uitzondering gevonden. Het werd daardoor veel te voorspellend met wat voor NPC ik nu weer te maken zou krijgen. Eentonigheid ten top en dat voor een RPG. Ik vond het dus een gemiste kans.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 17 oktober 2022 20:04
    @Vogeltje hm interessante punten. Wellicht binnenkort nog eens spelen om deze na te gaan. Het was me zo niet echt opgevallen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 17 oktober 2022 15:56
    Maak gewoon een nieuw team met geinteresseerde mensen van Obsidian, inXile en Bethesda en laat die er op los.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 17 oktober 2022 16:02
    Ik zou gelijk de Special Edition pre-orderen als dit het geval is. Bethesda heeft al een goeie basis gemaakt met Fallout 4/Fallout 76 dus als Obsidian die verder zou uitbouwen zoals ze dat toen ook met Fallout 3 hebben gedaan zou ik het alleen maar toejuichen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 17 oktober 2022 16:48
    Dit gaat uiteraard gewoon gebeuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 oktober 2022 18:26
    Obsidean misschien wel 1 van de beste studios die xbox gekocht heeft samen met forza horizon studio. Als Obsidean niet een fallout game maakt dan gaat het misschien nog wel 10 jaar duren tot we er 1 krijgen met starfield en dan elder scrolls 6.