Obsidian wees andere overname af voordat Microsoft het bedrijf opkocht
Ontwikkelaar Obsidian Entertainment wees voor de overname door Microsoft een overname door een ander bedrijf af.
Dat liet studiohoofd Feargus Urquhart weten tegen GamesIndustry.biz. "We werden door een andere grote uitgever benaderd. Ik ging lunchen met een van de kopstukken van de uitgever en ze vroegen mij of we er ooit aan hadden gedacht om opgekocht te worden. Ik vertelde 'natuurlijk', en ze vertelden mij dat ze het moeilijk vonden om de juiste mensen aan te nemen voor de ontwikkeling van een spel."
Urquhart geeft niet aan om welke uitgever het gaat. Wel was het de bedoeling dat alle werknemers van Obsidian aan de game zouden gaan werken die al in ontwikkeling was bij de uitgever. Daarom besloot men de overname af te wijzen, alsmede het feit dat het simpelweg geen goede match leek te zijn.
Uiteindelijk nam Microsoft Obsidian in 2018 over. De ontwikkelaar is bekend van spellen als Pillars of Eternity, Grounded en The Outer Worlds. Ook werkt de studio aan Avowed, dat zich in hetzelfde universum afspeelt als Pillars of Eternity, maar gameplay moet bevatten vergelijkbaar met de The Elder Scrolls-games.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
denver (gebruiker is geblokkeerd) 12 oktober 2021 - 09:20
Deze gebruiker is verwijderd
hulstpower 12 oktober 2021 - 09:39
@denver Nu wel ja bij phil maar voorheen was dat in verleden ook neit altijd zo, daarom is bungie weg gegaan want die wouden neit een halo studio alleen zijn. Maar EA of een take two ligt wel voor de hand of zelf ubisoft.
Ziminar-1 12 oktober 2021 - 10:03
@denver Waarom denk je dat het om TakeTwo gaat? Ik denk inderdaad ook dat ze met het huidige Microsoft beter af zijn, maar een 10 jaar terug was dat heel anders geweest.
denver (gebruiker is geblokkeerd) 12 oktober 2021 - 10:31
Deze gebruiker is verwijderd
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord