Objecten uit de echte wereld te gebruiken in Human Element | Gamer.nl

Objecten uit de echte wereld te gebruiken in Human Element | Gamer.nl

PC PREVIEW - Met gemixte gevoelens betrad ik de presentatiezaal van Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain. Aan de ene kant kijk ik ontzettend uit naar dit spionage-avontuur en weet ik dat ik met elke beurs weer enthousiaster over de game wordt. Aan de andere kant realiseer ik me dat dit de laatste Meta Gear-game van Kojima wordt en dat doet toch wel pijn. Gelukkig kan ik, net het zien van de The Phantom Pains E3-demo, bevestigen dat de beste man in stijl vertrekt.

"Stel dat je Human Element speelt en je raakt gewond in de game", zo begint Bowling. "Je wil niet health zoeken in de game, mi chien omdat je al hebt gezocht en niets kon vinden, maar je weet dat er een paar kilometer van je huis in de echte wereld een apotheek staat. Je kunt daar heen gaan, Human Element op je iPad openen en de game wordt over Googlemaps API of FourSquare API getrokken. We pakken je echte wereld en combineren dat met de gamewereld."

Human Element krijgt hiermee GPS-tracking om specifieke bonu en te geven aan spelers die op bepaalde locaties zijn. "Je checkt in op plaatsen in de echte wereld en je zoekt naar items voor je game. We kunnen dit overal doen waar GPS-data is." Deze techniek wordt ook in de multiplayer van de game gebruikt. "Stel je voor dat mijn vriendin niet de consolegame wil spelen maar wel de iPad-versie. Ze kan via deze versie items voor mij verzamelen in de echte wereld die ik in mijn consolegame kan gebruiken."

Human Element is de eerste game van Robotoki, de studio die Robert Bowling oprichtte na zijn vertrek bij Call of Duty-ontwikkelaar Infinity Ward. De game moet in 2015 uitkomen op de volgende generatie consoles, mobiele telefoons en tablets.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou