"We hebben nog steeds enkele details die we moeten vastleggen, maar mijn hoop is dat we er eentje op gang krijgen voor het einde van het jaar," zegt Urquhart, hij vervolgt: "Ik denk dat we een goed idee hebben. Ik ga niets delen, maar een aantal keer in mijn carrière heb ik van die dingen waarbij ik zeg 'hey, dat is een cool idee!' en over het algemeen had ik toen gelijk. Dus ik denk dat dit een cool iets gaat worden." Hoewel Urquhart verder niet kwijt wil over het project, liet hij wel los dat het om een rpg gaat.
Obisidian Entertainment rondde eerder succesvol een Kickstarter-traject af met Pillars of Eternity, die later dit jaar moet verschijnen. De studio is verder ook bekend van de meest recente South Park-game, Stick of Truth.
Reacties op: Obisidian wil nog dit jaar een nieuw Kickstarter-project lanceren
geert1
Dat is over het algemeen een betere oplossing dan wat je tegenwoordig vaak ziet, dat medewerkers na een project heel gemakkelijk worden ontslagen om ergens anders weer aan de slag te gaan. Game-ontwikkelaars worden dan van hot naar her geknald en er is dan veel minder stabiliteit en teamwork op de langere termijn.
Ook wil Obsidian vast niet weer onder een grote uitgever werken; crowdfunding smaakt wellicht naar meer. Wij moeten natuurlijk nog zien of Pillars of Eternity de verwachtingen gaat waarmaken, maar ik vind het nu al positief dat dit getalenteerde team bij elkaar wil blijven om meer vette games te maken op eigen initiatief. Dit soort bedrijven zijn heel belangrijk om ervoor te zorgen dat er diepgaande niche-games gemaakt blijven worden, naast de grote AAA-titels en de mobile games.
ToMaX99
Zeker voor MS en N ook een goede manier om weer good will op te bouwen en Sony om het te behouden. (Heb zelf een XO).
mzachary
Bij Star Citizen is dat ook mooi te zien, daar hebben ze nu met 43 miljoen meer geld dan ze ooit van konden dromen en dan kun je zien dat ze gewoon de beste game willen maken zoals ze het zelf zouden willen spelen (heb net hun maandblad gelezen en als je dan ziet hoeveel detail en denkwerk er zit in het ontwikkelen van cargo containers en het trade systeem en economie, dan is het geld goed besteed) en kunnen ze het ook doen in hun eigen tempo zonder die uitgever die in de nek hijgt
Ook voor obsidian zou dat een mooi model zijn, gezien hun vele veelbelovende projecten die eigenlijk net iets meer tijd nodig hadden. Nu kunnen ook zij hun eigen tempo bepalen en ik hoop dat ze dat bewijzen met pillars en op die manier door kunnen gaan :-)
rashura
IceRiccy