NVIDIA's Xbox chips nader bekeken | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Op Wired.com is een artikel te vinden waar de chips van NVIDIA die in de Xbox te vinden zullen zijn, besproken worden. Deze zijn namelijk helemaal klaar momenteel.

De XGPU, zoals de videochip genoemd wordt, is gebaseerd op de NV20 (GeForce3) die ook in de PC's te vinden is, maar hij zal een stuk sneller zijn omdat er geen AGP Video bus en een north bridge in de weg zitten. De CPU en XGPU kunnen elkaar namelijk direct benaderen zonder dat hier een bus tu en zit, het gaat allemaal via de high-speed memory. Het geheugen (64 MB totaal) draait op 200 Mhz en is DDR geheugen. Met deze chip is het mogelijk om 125 miljoen polygonen per seconde te creeren, ter vergelijking: de GeForce2 Ultra maakt er 31 miljoen. In de praktijk vallen deze getallen uiteraard ietsje lager uit.

Ene Jon Peddie, eigenaar van Jon Peddie A ociates en specialist op de graphics markt, was iets minder positief over deze chip en de Xbox in het algemeen:But Jon Peddie, president of Jon Peddie A ociates, an analyst who specializes in the graphics market, said the XGPU may be faster than the rest of the system. Peddie said Microsoft is making a mistake in raising expectations of quantum leaps in gaming, which Sony did with the PlayStation 2 and then didn't exactly deliver.

"The risk for Microsoft is that they run the risk of raising expectations to a point that users are going to say 'that's it?'" he said. "That's what's happening to the PlayStation 2 now. Sony ran a bunch of experiments and made a lot of statements about performance, but in the delivery of actual product and actual games, it didn't live up to expectations."Voor meer informatie over de Media Communications Proce or (MCPX), welke zich bekommerd om het geluid, de input/output en de breedband toegang, kun je het artikel lezen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou