Nvidia presenteert nieuwe cg-graphics engine | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Met de steeds beter wordende grafische chipsets wordt het werk van de developer er niet bepaald makkelijker op. Had je als leveldesigner vroeger namelijk nog een hoop verbeelding nodig om met wat kubu en en low-res textures een volledige wereld tot leven te brengen, tegenwoordig moeten de gameswerelden nog echter dan echt zijn.

Om daarbij zoveel mogelijk grip te behouden in de groeiende strijd tu en 3D chipset fabrikanten als ATI, Matrox en Nvidia, heeft deze laatste een volledig eigen scriptingtaal op de markt gebracht die het coden van 3D applicaties een stuk makkelijker zou moeten maken.

De taal heet 'Cg' en zou een grafische tegenhanger moeten worden van het veelgebruikte C en C++. Cg is zowel compatible met OpenGL als DirectX en sluit niet het gebruik van C en C++ uit.What is C for Graphics?

Today's software applications are, by and large, developed with a programming language called "C" or "C++." However, when it comes to creating complex visual effects, developers have had to use a highly restrictive a embly language. The Cg programming language—"C" for graphics—gives developers a major leap forward in ease and speed of programming the special effects that enable real-time cinematic-quality graphics experiences on the desktop. Programs no longer need to be written directly to the graphics hardware, enabling rapid development of stunning, real-time shaders and visual effects for both DirectX® and OpenGL® environments.

The Benefits of Cg

A high-level graphics language has broad appeal, facilitating development of graphics effects and ultimately providing high-impact, long-life applications for consumers. In addition, the use of Cg increases programmer productivity and decreases development time of more graphically complex games.

De grafiek die Nvidia gebruikt voor promotie van de programmeertaal is in ieder geval niet mis.

Zouden we over enkele jaren mi chien dan toch Final Fantasy: The Spirits Within real-time op onze peeceetjes kunnen berekenen? Lees het even na op de officiele Nividia site.Met dank aan Ca®nage voor het melden van dit nieuws.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou