Nieuws

Nvidia onthult de RTX 3000-kaarten

Met nieuwe trailers van Cyberpunk 2077, Watch Dogs Legion en Call of Duty: Black Ops Cold War

Geschreven door Michel Musters op
Nvidia heeft gisteren de nieuwe RTX 3000-kaarten onthuld.

De nieuwe grafische kaarten stonden al een tijdje op de planning. Op 17 september komt het RTX 3080-model uit. De kaart heeft 10 GB aan gddr6x-geheugen en is twee keer zo snel als de RTX 2080, voor dezelfde prijs. Nvidia claimt dat het om de grootste generatiesprong gaat die het bedrijf ooit gemaakt heeft. De RTX 3080 gaat 719 euro kosten.

Daarnaast komt er op 24 september een topmodel uit in de vorm van de RTX 3090. Deze versie van de kaart heeft 24 GB aan gddr6x-geheugen. De prijs ligt dan ook een stuk hoger: 1549 euro. Tot slot komt ergens in oktober de RTX 3070 uit. Spelers ontvangen voor 519 euro een kaart met 8 GB aan gddr6x.

In onderstaande video worden de kaarten uit de doeken gedaan en diverse games draaiende op de kaarten getoond. De nieuwe trailers van Call of Duty: Black Ops Cold War, Cyberpunk 2077 en Watch Dogs Legion worden daaronder uitgelicht.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nederlandse studio Vlambeer sluit deuren The Division gratis te downloaden op Uplay
27

Reacties op: Nvidia onthult de RTX 3000-kaarten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aquemini

    • 2 september 2020 09:05
    Het eerste filmpje @19:58!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 2 september 2020 09:24
    Wou morgen eigenlijk de 2070 super kopen.
    Wacht wel even een maandje en leg er 200 bij voor de 3080! ;D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 september 2020 09:52
    @archangel1110 200 weet niet hoeveel de 2070 super kost maar een 3080 gaat 1300,- kosten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    vankatoen

    • 2 september 2020 10:02
    @hulstpower ?
    Dat is de 3090, en die wordt volgens mij 1500. De 3080 gaat 719 kosten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 2 september 2020 12:37
    @vankatoen Ik weet niet of dat de volledige prijs is of dat er nog btw bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 2 september 2020 22:32
    @004 Dat is de EU prijs inclusief BTW hier. 719 voor de 3080 en 519 voor de 3070 (als je nu zou bestellen via de nederlandse nvidia site).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 september 2020 13:37
    @vankatoen Ik zie het ja heb ik me even vergist.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 2 september 2020 22:30
    @archangel1110 Of je koopt dan gewoon de 3070 zonder extra bij te leggen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 2 september 2020 09:25
    Ik las op tweakers dat de 3070 beter is dan de 2080ti.
    Dus de 2080ti word 2e hands een prikkie (aangezien de 3070 "maar" 519 kost) en gaat dus mijn 1070 vervangen binnenkort , nice :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 september 2020 09:55
    @kr1z Ja de prijs van de 2080 ti is 2e hands naar beneden gegaan sinds gisteren.
    Zag wel mensen nog 900 vragen er voor maar wie gaat dat nu nog betalen.
    Heb zelf een 2080 ti en ben er zeer tevreden over maar de stap die nvidea gemaakt heeft is heel goed. Maar ik maak wel een overstap over een jaar of 2 jaar misschien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 2 september 2020 16:15
    @hulstpower verstandig. De rtx 2080 ti is een prima kaart. Even deze generatie overslaan. En dan kun je wel upgraden tijdens de 4000? serie. Je kunt er het best maar niet te lang stil bij staan dat je gpu kan worden gedeclasseerd zoals nu met de die shrink naar 7nm van Nvidia. Vroeger kon je maar een maand of 9 genieten om de beste grafische kaart te hebben van dat moment. Nu is dat zo`n 1-2 jaar.

    De rtx 2080 ti is echt nog steeds fanatastisch op 4k en wqhd met hoge framerates.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 september 2020 16:49
    @rohirrimdwarf ja helemaal mee eens en ook 4k Ray tracing doet ie prima. De 3080 en 3090 zal het wel op 4k en 60fps of hoger doen maar ik geniet nog steeds dan maar wat lagere fps of 1440p met dlss

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 2 september 2020 22:34
    @hulstpower Ja, als ik al een tijdje een 2080ti zou hebben, dan zou ik voorlopig ook geen nieuwe kaart meer gaan kopen, voldoet nog voor alles. Mocht je echt tegen een probleem aanlopen kun je altijd nog een andere kopen, maar vanaf nu hoef je eigenlijk niet meer te verwachten dat je nog echt 450+ voor een 2e hands 2080ti zult gaan krijgen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 3 september 2020 07:04
    @SuperDre Ja ik denk dat men die nu hun kaart verkoopt blij moeten zijn als ze 400 krijgen voor een 2080 ti. Zag wel iemand die had ze 2080 super voor 900 en nu 600 nog steeds veel te veel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • demieg81

    • 2 september 2020 09:49
    Je zou maar pas een 2080ti gekocht hebben ;D Voel je je wel flink genaaid…
    Ben benieuwd of AMD hier tegenop kan…

    Hoop overigens dat de 3000 kaarten ook aardig presteren op PCI 3.0 moederborden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 september 2020 09:56
    @demieg81 Heb me computer eind vorig jaar gekocht met een 2080 ti er in voor 900 in totaal en voel me niet genaaid, maar men die bijvoorbeeld laast de cyberpunk 2080 ti kaart hebben gekocht denk ik wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • demieg81

    • 2 september 2020 10:07
    @hulstpower goeie deal, daar zou ik ook heel tevreden mee zijn!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 2 september 2020 12:56
    @hulstpower hoe heb je dat geflikt? als je een 2080ti hebt dan kan ik me niet voorstellen dat je andere componenten het laagste van het laagste zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 september 2020 13:39
    @Fordon_Greeman Collega van me ging stoppen met pc gaming en heeft me mooie prijs gegeven.
    Heb een 8600k en 3 ssd er in welke 2 van die wat langzamere en 1 zo snelle. Zit te denken om alleen de cpu te upgraden naar misschien een 9900k.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 2 september 2020 17:06
    @hulstpower nice! :)