Morgan McGuire, een onderzoeker van ray tracing-technologie die al tien jaar bij Nvidia werkt, doet op Twitter een voorspelling over de nabije toekomst van ray tracing in games. Hierin zegt hij te denken dat in 2023 de eerste grote game op de markt verschijnt waarvoor een grafische kaart met ondersteuning voor ray tracing is vereist om te kunnen spelen. Hij voegt hier aan toe dat alle platformen tegen die tijd versnelde ray tracing zullen ondersteunen.
Als McGuire gelijk heeft met zijn voorspelling, zou dit betekenen dat pc-spelers vanaf 2023 een Nvidia GeForce RTX-kaart of soortgelijke grafische kaart van AMD nodig hebben om bepaalde spellen te kunnen spelen. Ray tracing-technologie wordt nu nog in een relatief klein aantal spellen toegepast, zoals in Battlefield 5, Metro Exodus en Wolfenstein: Youngblood, maar is nog altijd optioneel. Volgens McGuire duurt het echter ongeveer vijf jaar voordat een nieuwe technologie in de game-industrie 'pervasive' is, wat betekent dat de technologie aanwezig is in het grotendeel van de games.
Zowel Project Scarlett als de volgende generatie PlayStation-console gaan ray tracing ondersteunen, met behulp van een op maat gemaakte grafische kaart van AMD met Navi-technologie. De kans is dus aanwezig dat wanneer de consoles lanceren, meer ontwikkelaars gebruik gaan maken van ray tracing in games.
Reacties op: Nvidia-onderzoeker: Eerste game met vereiste ray tracing in 2023
Mr_joystick88
TheDeeGee
SuperDre
Inflatable
Reken er maar niet op!
TripleDad
Inflatable
TripleDad
Dat is niet hoe ik het bedoel. Raytracing is geen essentieel deel van een game. Het is grafische opsmuk. Als een game niet speelbaar is zonder raytracing dan is dat een kunstmatige ingreep.
Slechte zaak als dit zo uitgebuit wordt
Wildfire
Floppyhoofd_
SkyScourge