Half Life is een spel dat de wereld veranderende. Althans de wereld van computerspellen. Sinds Half Life kondigt ieder bedrijf zijn spel aan als een "story drive" single player spel. Maar ze pakken het allemaal verkeerd aan, want de feel van Half-Life is nooit geƫvenaard.

Voor de release waren de verwachtingen echter lang niet zo hoog, maar na het spelen van zo'n prachtspel verlang je terug naar wat er allemaal voor de release gebeurde. Je eerste controntatie met een spel dat je leven zou veranderen. Planet Half Life heeft een Nostalgia pagina opgezet met oude screenshots en artikels van dit spel, nog van voor dat het uit was.Half-Life. Released in November, 1998. You know what it is. Professionally planned, cunningly crafted, expertly executed. It still remains years after its release as the benchmark for 3D First Person Shooters.

The Half-Life Nostalgia Project is an attempt to bring together all the pre-release screenshots, information, interviews, movies, and general media into one site. Look just how far this small game and a similarly small company have come since. Few people could have predicted just what Half-Life has become, not only as a game, but as a community and perhaps an institution. Opvallend is dat het grafisch heel erg veranderd is. De meeste models, wapens en zelfs de hele HUD zien er in het uiteindelijk spel heel anders uit, en dat terwijl sommige screenshots toch van vrij recent voor de release zijn. Door de wil om dingen te veranderen die ze al gemaakt hebben is Half-Life dan ook de prachtgame geworden die het nu is. Neem zelf een kijkje naar deze oude screens op de Planet Half-Life Nostalgia website.