Nieuws
The Game Awards

Nominaties voor The Game Awards 2022 bekend

God of War Ragnarök is het vaakst genomineerd

Geschreven door Michel Musters op
De nominaties voor The Game Awards 2022 zijn gisteren bekendgemaakt.

De verschillende nominaties zijn door meer dan honderd mediapublicaties en influencers gekozen, waaronder de redactie van Gamer.nl en zustersite Power Unlimited.

Daarbij valt op dat God of War Ragnarök met tien nominaties de meeste kans maakt op het winnen van een award. Elden Ring en Horizon Forbidden West zijn elk zeven keer genomineerd en Stray heeft zes nominaties op zijn naam staan.

Hieronder staan de genomineerden voor de award van game van het jaar:

  • A Plague Tale: Requiem (Asobo Studio / Focus Entertainment)
  • Elden Ring (FromSoftware / Bandai Namco Entertainment)
  • God of War Ragnarök (Santa Monica Studio / Sony Interactive Entertainment)
  • Horizon Forbidden West (Guerrilla Games / Sony Interactive Entertainment)
  • Stray (BlueTwelve Studio / Annapurna Interactive)
  • Xenoblade Chronicles 3 (Monolith Soft / Nintendo)

Op de officiële website kunnen alle andere awards en diens nominaties bekeken worden, en kan men ook stemmen op de genomineerden. Men kan stemmen tot en met 7 december.

De prijsuitreiking wordt georganiseerd en gepresenteerd door Geoff Keighley en vindt plaats op 8 december in het Microsoft Theater in Los Angeles. Zoals gewoonlijk kan men die live bekijken via een stream, waar ook allerlei aankomende games worden getoond - volgens Keighley meer dan vijftig stuks.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sega zoekt iemand die plot van Sonic-games consistent houdt Current gen-update The Witcher 3 verschijnt op 14 december
57

Reacties op: Nominaties voor The Game Awards 2022 bekend

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Iconic

    • 15 november 2022 09:09
    Van mij mag Elden Ring Game of the Year worden! Een nieuwe soort game en niet deeltje zoveel in dezelfde reeks! Ik heb me er kostelijk mee vermaakt! Wat een topgame!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 15 november 2022 09:13
    Ik stem voor God of War Ragnarok wat een game is dat. Heb me zeker ook vermaakt met Elden Ring, maar ik haalde uit God of War toch wat meer plezier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 15 november 2022 09:15
    A Plaque tale requim: vond ik het gebrek aan combat echt zo hinderlijk worden dat ik bij chapter 10 gestopt ben.
    Stray vondt ik echt heel saai niet uitgespeeld
    Xenoblade 3 niet gespeeld. Maar de game verdient net als Bayonetta 3 betere hardware grafisch vindt ik deze games echt niet meer om aan te gluren.
    Elden ring is niet mijn ding schijnt geweldig te zijn. Alleen hier mag je de ontwikkelaar wel op aanspreken op de grafische kwaliteit. Want die vindt ik echt zwaar onder de maat.
    Horizon forbidden West. Vondt ik tof maar niet zo goed als de reviews aangaven
    God of war Ragnarok is voor mij tot nu game of the year. Weet voor mij tot nu toe het eerste deel te overtreffen dat is rete knap.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 15 november 2022 09:35
    @Snoop213

    Elden Ring ziet er gewoon mooi uit hoor. Speel de game maar eens voordat je oordeelt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 15 november 2022 09:49
    @Iconic

    Mee eens hoor. Technisch gezien is het wel wat minder dan bijv. Forbidden West, maar het is echt wel erg mooi en hoe verder je komt, hoe mooier het wordt naar mijn mening.

    Bovendien is het vooral de manier van hoe wereld in elkaar steekt erg goed te noemen. Ik vind het bijv. super vet hoe je ineens in een grote stad achter een muur terecht komt en ziet hoe vet die stad is vormgegeven.

    Voor mij game of the year, maar het is wel de enige die ik naast horizon heb gespeeld, dus kan niet oordelen over de rest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 15 november 2022 09:52
    @Luigi1985
    Hoe verder je komt hoe meer herhaling bedoel je. Vond het enorm eentonig worden richting het einde. Veel dezelfde vijanden en tussen bazen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 15 november 2022 10:05
    @The_Stifmeister

    De gebieden zijn juist allemaal compleet anders! Dat er hier en daar wat dezelfde vijanden zijn is geen probleem. Ik ben blij dat er eindelijk weer eens een nieuwe game uitkwam en niet remake nummer 634 of vervolg deel 534 (die hetzelfde speelt als de voorgangers)!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 15 november 2022 13:20
    @The_Stifmeister

    Ik ben het wel met je eens dat de vijanden en tussenbazen vaker terugkomen en ook sommige ruins en caves vallen ook wat in herhaling, maar ik doelde wat meer op de algehele wereld.

    In het begin had ik iets van ok, ziet er prima uit, maar technisch niet spectaculair. Wel vond ik het vet dat je steeds weer verrast wordt door een nieuwe, indrukwekkende omgeving. Ondanks dat het misschien scherper had gekund, ademt de gehele wereld een toffe sfeer uit en zitten de kastelen/steden enorm vet in elkaar, vind ik.

    In het begin heb je dan Limgrave en Caelid enzo en daarbij had ik zoiets van prima, maar verderop in Lyendell en Altus Plateau, Mountain Tops en sommige ondergrondse regionen werd ik toch wel soort van omver geblazen. Op een andere manier als bij Horizon, daar was het soms ook prachtig en allemaal veel gedetailleerder, maar hier vind ik het tof dat je in principe ook overal naar toe kan. Mooiste voorbeeld vond ik de binnenkomst in de Capital met alle gouden daken enzovoort en dan de gedachte dat je later al die straatjes en steegjes mag doorkruisen.

    ik heb het spel nog niet helemaal uitgespeeld en het valt af en toe wel een beetje in herhaling (wel op een manier dat ik het niet vervelend vind).

    Overigens als je het spel plat slaat doe je eigenlijk niks anders dan rondlopen/rijden tot iemand je aanvalt om welke reden dan ook. En een beetje klungelen met je equipment en stats.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 15 november 2022 10:04
    @Luigi1985

    Eens! De wereld steekt zo vet in elkaar! Veel verschillende soorten biomes, omgevingen, bazen, vijanden, etc. ER moet 'm in mijn ogen gewoon winnen dit jaar!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 15 november 2022 10:03
    @Iconic Nee de gameplay is ook niet voor mij bestemd. Want ik heb op platform games na niet meer het geduld om eeuwig dood te gaan. En nee ik vindt de game er afgrijselijk uitzien. Hun heb toegang tot qua console markt de sterkste hardware dan moet het er echt stukken mooier uitzien vindt. Ik vindt het eruit zien als een ps4 game van een aantal jaar terug. En dat hoort niet meer te mogen nu we in het jaar 2022 zitten. Dit excuus heb je alleen nog als je net als Platinum vastzit aan de Switch zoals met Bayonetta 3 of Monolith met Xernoblade 3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 15 november 2022 10:08
    @Snoop213

    Jij hebt ER zelf niet gespeeld, ik lees het al!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 15 november 2022 10:33
    @Iconic Klopt maar met mijn ogen is niks mis En een vriend heeft het bij een stuk bij mij gespeeld. En ik vindt het er niet uitzien. Maar mensen mogen in jouw ogen niet kritisch zijn over Elden Ring. Jij vindt het een geweldige game. Qua gameplay is het niet mijn ding en grafisch vindt ik het lelijk. Dus ik vindt het een overschatte game. Jij vindt van niet. Is niet erg toch. Ieder zijn eigen smaak. Maar mensen mogen niet kritisch zijn over Elden Ring van jou?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 15 november 2022 10:36
    @Snoop213

    Elden Ring wordt alom geprezen dus het is gewoon een goede game. Ik zie wel vaker dat jij afwijkende meningen hebt. Geen probleem verder! Jij mag natuurlijk vinden wat je wil!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 15 november 2022 11:00
    @Iconic Ik heb deze afwijkende mening met alle from Software games want ik heb een aantal games voor Elden Ring wel gespeeld. En ik vindt die games zwaar overschat. Ik vindt dat Fs games door een vast groep mensen beoordeeld worden. En dat vaak de mindere punten niet benoemd worden. Zoals het stilstaan grafisch gezien. Maar in Bloodborne bijvoorbeeld de dramatische camera wat de game voor mij onspeelbaar maakt. Maar ik heb ook geen haat of wat dan ook naar mensen die het wel leuk vinden. Voor mij is God of war game of the year met daarachter Olioliworld. Denk ook dat daar weinig mensen het mee eens met olioliworld als nummer 2 van dit jaar. Geeft niet ieder zijn smaak toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 15 november 2022 11:12
    @Snoop213

    Ieder zijn smaak inderdaad. Je kunt alleen gewoon echt niet feitelijk zeggen dat ER er slecht uitziet!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 15 november 2022 11:18
    @Iconic Ik vindt deze game lelijk. En als je de beschikking hebt of current gen hardware mag je daar toch echt grafisch meer uithalen. En jij vindt dit niet. Ik heb nog nooit een FS game gezien waar ik grafisch door wegeblazen was.Heel misschien de demon souls remake. Al vondt ik dat ook wel meevallen als ik hem vergelijk met andere ps5 only games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 15 november 2022 12:37
    @Iconic nou ik ben het hier niet met je eens! De art style van die game is geweldig en super interessant. Maar als je naar grafisch kijkt is die game zwaar onder de maat. Als je Elden ring naast demon souls legt dan denk je wel ff van oeh das niet best. Dat wil niet zeggen dat die game lelijk is hoor zeker niet maar ook zeker niet de game die je koopt als je wil zien wat de ps5 kan doen bijvoorbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 15 november 2022 14:21
    @Ronnyp

    Daar hadden we het ook niet over. Hij zegt: ik vindt de game er afgrijselijk uitzien. Ik zei: Elden Ring ziet er gewoon mooi uit hoor. Daar ging het om! En wat is de maat? Er zijn zoveel lelijkere games!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TDF Damien NL

    • 15 november 2022 16:31
    @Snoop213 zou ik misschien maar is een betere tv kopen of naar hans anders gaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 15 november 2022 19:12
    @TDF Damien NL Mijn Tv is niets mis mee. En mijn ogen ook niets . Maar als ik over mooie games praat heb ik het over Forbidden West, Rdr2, of als ik het over games met een prachtige artstyle heb. Over Hollow Knight, of Metroid Dread. Maar deze game vindt ik er echt niet uitzien. En als het een Switch exclusieve game was geweest ben ik akkoord.. maar dit is voor mij onacceptabel voor een cross gen game. Verder leert from software niet. Want al hun games vindt ij lelijk. De enige game die redelijk mooi is de remake van demon Souls. Maar die is door Bluepoint gedaan.