Nieuws

Roguelike-game Noita met physics-based pixelart aangekondigd

De volgende stap in pixelart?

Geschreven door Jacco Peek op
Indiestudio Nolla Games heeft de physics-based roguelike Noita aangekondigd voor pc.

Noita is een tweedimensionale roguelike waarin elke pixel onderhevig is aan natuurkundige wetten, zoals zwaartekracht en elementen. Dit betekent dat de spelomgeving reageert op alle acties van de speler en dat elke playthrough een unieke ervaring is. Zo schieten spelers zich een weg door levels met vallende stenen, stromend water en stollend lava.

In het Fins betekent Noita 'heks', wat goed past bij het feit dat spelers hun eigen spreuken creƫren om op creatieve wijze dieper in het grottenstelsel moeten zien te komen. Het feit dat de game een roguelike is, betekent echter dat dood permanent is en dat spelers spreuken niet mee kunnen nemen.

Nolla Games bestaat uit ontwikkelaars van onder andere The Swapper, Crayon Physics Deluxe en Environmental Station Alpha. Tot nu toe is de game alleen aangekondigd voor pc. Een specifieke releasedatum is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Minecraft voor Nintendo Switch draait op 1080p na nieuwe patch Pixar was verbaasd over graphics Kingdom Hearts 3
1

Reacties op: Roguelike-game Noita met physics-based pixelart aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Baukereg

    • 25 juli 2017 17:08
    Ziet er tof uit. Doet me qua uiterlijk denken aan Risk of Rain. Wel jammer dat het een roguelike is. Door Hollow Knight ben ik er weer achter gekomen hoeveel beter afgemeten en goed uitgedacht leveldesign is tov procedural generation.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.