
Nieuws

intro text
Na de drie screenshots die werden vrijgegeven rond de aankondiging van de Playstation 3, heeft Sony vandaag nog eens vijf nieuwe screenshots van Killzone 2 beschikbaar gesteld. Dit spel, van de Nederlandse ontwikkelaar Guerrilla Games, laat als geen ander zien waartoe de Playstation 3 in staat is. De screenshots, en ook het eveneens eerder vrijgegeven filmpje, laaien wel de discussie op in hoeverre het hier om echt materiaal van de Playstation 3 gaat, of om voorgerenderd concept materiaal dat enigszins een idee moet geven van wat ons te wachten staat. We hopen natuurlijk op het eerste!
Reacties op: Nog meer screenshots van next-gen Killzone
Secondreality
Zeker als je bedenkt dat de defkit voor ps3 pas 2 of 3 maanden bestaat…
Natuurlijk hoop ik wel dat het realtime ingame is
vrYkos
Demolition man
hacka
ff voor second reality…die gasten van Unreal hadden die demo ook op de devkit van de PS3 in 2 maanden inelkaargestoken, dus het kan wel.
JonaKay
Het is een impressie van hoe killzone uitendelijk eruit zal gaan zien, maar lang niet zo mooi als dat E3 filmpje….wel fair close..
trouwens, dit filmpje is niet eens door nederlanders gemaakt maar in amerika door een animatie studio. Het is wel door de1st animation director van guerrilla NL geregisseerd.
en ……….
SURPRISE!!! Killzone PSP is on the makes…..
somebody will kill me for this…. ;(
hacka
De adembenemende PLAYSTATION 3-trailer van Guerrilla, die de toekomst van de Killzone-serie toont, is hét onderwerp van de dag in LA (en op internet). We gingen op onderzoek uit…
Jan-Bart Van Beek is de Game Director van PS3 Killzone bij Guerrilla Games en heeft de afgelopen maanden hard gewerkt aan de trailer die het publiek maandag versteld deed staan tijdens de onthulling van PLAYSTATION 3. Nadat een tweede vertoning van de trailer op de persconferentie van SCEE vandaag opnieuw met uitbundig applaus is ontvangen, spraken we af met Jan om meer te weten te komen.
Wat vind je van de reacties op de trailer die gisteren is getoond?
Jan-Bart: Het was een ongelofelijke ontvangst, de kick die je krijgt als je je eigen creatie op groot scherm ziet, en dan de reactie van het publiek, dat geeft een ongelofelijke kick. Ik ben er erg blij mee.
Wanneer ben je aan deze trailer begonnen?
Jan-Bart: We zijn eind november begonnen en waren pas drie dagen voor de beurs klaar, op het allerlaatste moment dus!
de rest volgt als een ander heeft gepost nu is het nog spam
hacka
Het leek wel Killzone, maar dan nog net iets meer! Kunnen we dit ook verwachten van de afgewerkte game?
Jan-Bart: We willen niet gewoon een nieuwe Killzone maken met mooiere graphics. Het moet veel meer worden dan dat. Daarom voegen we veel meer interactie tussen de personages toe en zorgen we voor manieren waarop zij op jou reageren en hoe jij op hen kunt reageren. Er is veel meer interactie tussen de personages, zoals je in de trailer kunt zien. Je ziet mensen die elkaar van het slagveld slepen en helpen en hun wapens aan elkaar geven. Kortom, veel meer menselijke interactie.
(Ben Duncan, Producer van de game) Het is zoals bij de demonstratie van Alfred Molina. De kwaliteit van de gezichtsuitdrukkingen die we kunnen bereiken met de personages, betekent dat je echt emotioneel betrokken bent bij het team en samen vecht. Personages die samenwerken en kameraden die elkaar van het slagveld dragen, dat soort dingen zal het genre echt naar een hoger niveau tillen.
Op een bepaald moment zien we een ISA-bondgenoot die een Helghan met de kolf van zijn geweer uitschakelt en zo je hachje redt. Is dat representatief voor het geavanceerde gedrag dat we te zien zullen krijgen op het gebied van kunstmatige intelligentie wanneer PS3 uitkomt?
Jan-Bart: Ja, helemaal. Dit is nog maar het begin. De personages zullen zich erg bewust zijn van hoe ze je kunnen helpen en erg alert reageren. Dat moment (met de kolf van het geweer) is een goed voorbeeld van hoe dat een klein visueel wow-gevoel kan toevoegen.
Is de Killzone-trailer een goed voorbeeld van wat mensen kunnen verwachten van de realtime gameplay op PLAYSTATION 3?
Jan-Bart: Ja, het laat eigenlijk de look en het gevoel van de game die we proberen te ontwikkelen, zien.
KOCAX
Maar als dit ook maar echt blijk te zijn eet ik mijn schoenen op,en ik hoop dat er dan sambal thuis is…
Concrete
Jarod
Deze kwaliteit + goede gameplay + een sterk verhaal en ik stop nooit meer met gamen
Note: Dit is eigenlijk wat ze beloofden met de PS3, CG, dus 3D movie kwaliteit in games. Het moet dus mogelijk zijn, maar kunnen de developers dit wel aan…
anonymous
Dus : Het UT2007 filmpje, Fight Night en alle Sony techdemo's zijn wel degelijk REALTIME gedaan. Dus ook bijvoorbeeld the Getaway en Killzone.
Hij DACHT (wist niet zeker) verder dat sommige demo's WEL op de devkits zijn gerendered maar niet op dat moment Live draaide, dus bijvoorbeeld Motor Storm was vantevoren opgenomen maar wel real-time gerendered op die devkits. Dat zegt ie letterlijk, als je een beetje engels kan.
Dus nogmaals voor alle sullo's die het beter denken te weten dan de man die zelf met de apparatuur te maken heeft : ALLES wat geshowed is, is straks totally grafisch mogelijk.
Verder is wel te verwachten dat een hele hoop van het Killzone gewoon scripted was, en NOG niet A.I. Maar ook dat is een kwestie van tijd. Vele softwarehuizen hebben al jaren concepten klaarliggen van zeer geacanceerde A.I., maar kunnen het nooit uitvoeren wegens powergebrek. Die tijd is met de PS3 voorbij. Wat dat betreft hoeft het helemaal niet zo lang te duren eer topgames zoals die filmpjes uitkomen, je kon al zien dat binnen no time (2 maanden) de Unreal 3 engine geport is, terwijl die alleen op de GPU draaide zondrer Cell ?! Ook werd van alle kanten bevestigd van softwarehuizen dat het lekker makkelijk proggen is voor de PS3.
Ik zal het interview met Mark hierboven bij coldstream zetten want je kan hier maar beperkte 2000-tekens post maken en niet 2 achterelkaar ( lame..).
anonymous
Vice-President Mark Reign weighs in.
In addition to the Sony demos being shown by Phil Harrison, the Epic and EA presentations were the only third party portions actually running on the PS3 in real-time. But most of those movies, which I probably watched three or four during rehearsals for the event, look very achievable and some were probably rendered on the actual box but in non-real-time. When a system is year away, heck even with a system is six months away, it is reasonable to expect the power of the dev kits would still only be a fraction of the power of the final system.
I know we'll certainly be able to achieve much more on the final box than we were able to show in our demo after working with the early dev kit for only ~2 months. As Tim mentioned our demo only really showed off the power of RSX and then still we're talk about an RSX that's nowhere near as fast as the final one will be. When we get home from E3 we'll also start diving seriously into the power of the cell processor. This is a very powerful system!
Sony's cell demos were extremely cool and inspiring but are totally achievable, and over time even surpassable, by third developers like us because, as Tim Sweeney said, the development environment is made up of parts we're already intimately familiar with: OpenGL, NVIDIA graphics, Linux, and PowerPC. Think about Epic's experience, for example. We rock on NVIDIA hardware. We have been doing OpenGL since Unreal 1. We regularly ship our games on Linux and we've won several Macintosh Game of the Year awards including a special World-Wide Design Award directly from Apple for UT2004. We're going to be able to kick serious ass on PS3, and so are a lot of our licensees and other 3rd party developers, in a way that wasn't remotely possible on past consoles.
Ronin
Murazor4096
anonymous
JeanVer
Als meerdere programmeurs dier ermee bezig zijn roepen dat het mogelijk is dit werkelijk in-game te gaan doen, dan geloof ik die eerder dan al die skeptici die alles met PC-standaard vergelijken en niet kunnen geloven dat dit gehaald kan worden. Het is immers "Welcome change".
Daar zitten trouwens slimme jongens bij zoals die Mark van Epic, die echt niet op zijn bek wil gaan met foute verwachtingen te creeren die totaal onhaalbaar zijn. 1 FPU is natuurlijk belachelijk, dat is meer iets voor de PC ja.
Da-leet heeft een goed punt, -rendered on the box, zegt ie letterlijk, dus wel rendered, maar niet in real-time dus op dat moment. Zou kunnen dat alles nog te buggy is om vloeiend te draaien, en dat ze dit vantevoren getaped hebben.
Baruuuce
Als dit echt ingame is staat ons iig een hele mooie tijd tegemoet te komen
dakpan3
als dat niet zou zijn zoo de game helemaal niet zoo mooi zijn en dus eigelijk bijna geen verschil hebben et de ps2?
en nr2 bij filmpje zag je dus iemand in fps schieten ik heb nog nooit een promo filmpje gezien wat NIET real time is dat in fps schiet en ook nog best veel mist?
het filpmje zag er erg naar uit dat het level1 of 2 is van de game.
en als goed is zijn ze al zeker een tijdje bezig met killzone2
partypeet
De nieuwe xbox schijnt ook maar op 1/3 te draaien,en volgens die gasten van ign schijnen de presentaties van gears of war,kameo en perfect dark zero wel degelijk een grote wow factor te hebben.Beter als met die waardeloze mtv presentatie in ieder geval.
ulereik