Interview met de man achter het 'Making of Doom 3' boek HomeLAN heeft een interview weten te strikken met Steven Kent, journalist en schrijver van het 'Making of Doom 3' boek dat kort na de release uitgebracht zal worden.

Kent vertelt onder andere dat het doel het creeëren van een boek was dat bestemd is voor het technisch niveau, voor de mensen die into game design en graphics zijn en voor het consumer niveau, voor de fans van de game. Verder heeft id een grote rol gespeeld in het maken van het boek, blijkt dat John Carmack en co. aardige kerels zijn, hetzij een beetje vreemd af en toe en dat het hele verhaal inclusief storyboards en concept art erin verwerkt zit. Leuk voer voor de mensen die alles van Doom 3 willen weten dus.

HomeLAN - What are some of the more surprising or interesting things you learned about game development while writing and researching the book?

Steven Kent - You need to understand, it takes 12-times longer to create a square foot of Doom 3 than it took to create similar space on the original Doom. There was a lot of technical information to digest. Through interviewing the guys making the game, I found ways to apply this in a more digestable way.

I think my favorite tidbit involved the way they made the teeth for the monsters. The teeth are 3D and even cast individual shadows. But they are encased in a perfectly clear polygon. By doing this, they were able to create single-polygon dental strips and free up space to apply other polygons elsewhere. I thought that was really cool.

I also liked some of the inter-office chicanery. The designers hid rooms in the game that the other employees did not know about so that they could reload and regain health. The lead animator at id is appraently among the world's great Quake III players, and the hidden rooms have kept him in check during deathmatches.Nadat de Making of Doom 3 verschenen is, zal Kent verder gaan met zijn boek over Mario en een project genaamd "Game of the Century". Wij wachten in spanning af.

Volledige versie van de Doom 3 theme-song

Op diverse sites is de afgelopen tijd behoorlijk gefilosofeerd wie er ditmaal de Doom3 soundtrack zou gaan doen, nadat Trent Reznor van Nine Inch Nails het voor gezien hield. Er was op een gegeven moment sprake van TOOL maar dit gerucht werd al gauw de kop in gedrukt toen Chris Vrenna, de oude drummer van Nine Inch Nails aanwezig was op de QuakeCon 2003. Gelijk werd er druk gespeculeerd of hij met het project Doom 3 te maken had.

Toen de Doom 3 site vrijdag werd gelanceerd kon je al 20 seconden van de Doom 3 theme song horen. Nu blijkt dat het inderdaad Chris Vrenna was die het stuk samen met Clint Walsh heeft gecomponeerd. De volledige 3 -minute Theme Song vind je hier. Rock on! 20 Things While Waiting for Doom 3 De mensen @ GameSpot.com hebben het maar moeilijk met het wachten. Om deze zware tijden door te komen hebben ze twintig tips voor zichzelf (en voor ons uiteraard) bedacht. Wellicht zal het het de pijn verzachten, wellicht ook niet. Een aantal tips zullen waarschijnlijk de meeste mensen al gebruiken, al betwijfel ik of tip #2 wel zo handig is, de originele Doom FAQ bevat nou juist alle informatie die je nét niet wilde weten.

Tot zover je dagelijkse dosis aan Doom 3 nieuws.