Terwijl Anandtech druk aan het testen is geweest met de laatste build van de Unreal Tournament 2003 blijft natuurlijk de vraag : wanneer komt de demo officieel uit.

Omdat veel mensen op een antwoord zitten te wachten heeft Mark Rein van Epic Games Inc. een uitgebreid stuk geschreven over de release van UT 2003 en de goede support van Epic bij voorgaande games. De release is nog steeds één a twee weken van ons verwijderd, over de onduidelijk releasedatum van de demo heeft hij een groot stuk geschreven.

Moraal van het verhaal: volgens Mark is het ontwikkelen van software is nou eenmaal onvoorspelbaar en een kwaliteitsbedrijf zoals Epic wacht liever met de release van UT 2003 dan een buggy versie op de markt te gooien. En dit geldt natuurlijk ook voor de demo.At Epic we're willing to sacrifice a little marketing timeliness and sales predictability in exchange for a product that has a longer shelf-life, a larger customer base and more satisfied customers that will come back time and again to buy our games knowing that we back it up with some of the best post-sales support in the business. Between Epic and DE we created FOUR free add-on packs for the original UT. I'm not saying we're going to be able to repeat that for every game but we have a strong history of providing after-sales support for our products and it is something we value and cherish and we think our customers value and cherish.

Een statement waar Gamers.nl zich absoluut bij aansluit, liever een "when it's done" release dan een buggy spel wat een argeloze gamer € 45 uit de zak klopt.