Vijf dagen geleden kon je genieten van een schitterend en spetterend filmpje van LithTech's Jupiter technologie. De technologie die gebruikt zal worden in No One Lives Forever 2, het vervolg op de leukste shooter van 2000. XGR mocht een level van NOLF2 spelen en liet ons weten dat we met een serieuze, maar zeer leuke, topper te maken hebben. Grafisch ziet het spel er goed uit, de AI zit degelijk in elkaar en reageert realistisch op gebeurtenissen in de omgeving. Een omgeving die volgens de previewer erg veel deed denken aan Giants: Citizen Kabuto. Je speelt geen level, maar zit in een wereld. Alles in de omgeving leeft en geeft je het gevoel er even uit te zijn After the graphics, the next biggest improvement I saw was the AI. Some of today's shooters (and some soon-to-be-released ones as well) claim to have great AI that responds to this and does that but when you get into game situations it still feels scripted. Maybe it's not like 'step on this tile and explosion occurs' but the sequence of events seems the same - for example, in today's games, you fire a shot and miss, the guy may look around and then come charging at you guns a-blazing. In NOLF 2 (and keep in mind this game isn't finished yet so I was seeing very early AI), the soldiers react much more realistically. In the above example, here's how the NOLF 2 baddies react- look around to find you, if they feel outnumbered they will go to the nearest alarm or fellow soldier for help. De wapens van No One Lives Forever 2 zijn redelijk standaard, hoewel er een aantal grappige gadgets tussen zitten. Daarnaast zijn de locaties zeer gevarieerd en heeft het spel de humor van het vorige deel. Al met al een titel om naar uit te kijken zoals je kan lezen.