Nieuws
No man's sky next

No Man's Sky Next-update met grote hoeveelheid veranderingen uitgebracht

Wekelijkse events ook beschikbaar door update

Geschreven door Pablo Bool op
De grote Next-update voor No Man's Sky van ontwikkelaar Hello Games is live en brengt veel toevoegingen naar de game. Naast de nieuwe multiplayer-functionaliteiten komen er wekelijkse evenementen, nieuwe missies naar de game en wordt het craft-systeem aangepast.

In de uitgebreide patch notes van de nieuwe update staat beschreven dat No Man's Sky binnenkort gaat beginnen met wekelijkse events. Deze zijn voor iedereen gratis. Een optie om je personage vanaf het third-person perspectief te bekijken en de mogelijk om het personage naar eigen wens aan te passen bekijken is tevens toegevoegd aan de ruimtegame.

Over de multiplayer-functionaliteiten wordt gezegd dat men nu met andere spelers kunnenrondreizen. Zo staat er in de patch notes: "Werk samen met een kleine groep vrienden en verken samen het universum of stuit op willekeurige reizigers. Help vrienden om levend te blijven of stalk anderen om te overleven. Vecht als een piraat of wees een partner in epische ruimtegevechten met vrienden en vijanden."

No Man's Sky space ship

Daarnaast komen er meer opties beschikbaar voor het bouwen van de basis. Het is nu namelijk mogelijk om gemeenschappelijke basissen te bouwen en deze zowel onderwater als op bergtoppen te plaatsen. Spelers worden aangemoedigd om creatieve bouwwerken te maken door de toevoeging van vele nieuwe bouwelementen.

Tenslotte worden er ook toevoegingen gedaan aan het craft-systeem en de mate waarin bepaalde grondstoffen voorkomen. Alle andere toevoegingen zijn te vinden op de site van No Man's Sky.

No man's sky next

Dit artikel delen:

Lees meer

Hellblade: Senua's Sacrifice krijgt vr-versie Psyonix deelt kansen voor items in Rocket League-lootcrates
27

Reacties op: No Man's Sky Next-update met grote hoeveelheid veranderingen uitgebracht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • mcbrew

    • 25 juli 2018 14:52
    Als je deze game in 2016 gekocht hebt, en daarna nooit meer hebt aangeraakt…Ga het weer proberen! Dit is de game die het in 2016 had moeten zijn. Het voelt als een sequel, zo veel hebben ze toegevoegd en aangepast. Dikke aanrader!

    Ik weet niet of Gamer destijds een review van NMS gedaan heeft, maar ik zou nu wel weer eens een review willen lezen van de huidige staat van de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Killionaire

    • 25 juli 2018 17:14
    @mcbrew een 2018 review met het oog op alle nieuwe toevoegingen en dieper ingaand op het co-op/mp aspect van de game is idd meer dan welkom

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 26 juli 2018 12:38
    @mcbrew Het voelt als een sequel?! We krijgen langzaam aan de feature set die ons eerder beloofd is. Voor mensen die de game al hebben gekocht is het zeker een aanrader. Maar ik zou een titel van jokkende developers nooit aan anderen aanraden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fritzzz

    • 28 juli 2018 15:46
    @mcbrew speel hem ziek, heb een basis van glas op een bergtop. heb de gamefile getweaked zodat hij 5x groter kan zijn dan de basis settings. dikke farm base met alle planten. verdien miljoenen met maken van circuit boards. geniale game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ayho

    • 25 juli 2018 15:11
    het ziet er stuk beter uit ( mist effecten, wolken, ring planeten etc. ). Mp is ook een leuke toevoeging. Ik ben zeer positief over.

    Er zijn ook kleine minpunten. Vooral als je eerdere save game hebt.

    Grondstoffen zijn zodanig veranderd dat ik er ff niet meer wist wat ik moest doen. Het leek wel een nieuwe game. Misschien maar een keer opnieuw beginnen.

    Basis die ik met veel moeite had gebouwd is in 1 klap weg door deze update.

    Sound bug op ps4. Het kraakt af en toe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 25 juli 2018 15:09
    @Ayho Je kunt bases die weg zijn gegaan door de update op elke willekeurige planeet terugplaatsen via een basecomputer volgens mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wubinator

    • 25 juli 2018 16:56
    @mcbrew Dat klopt dat staat in de release notes ook en wordt door Sean Murray bevestigd op Twitter

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ayho

    • 25 juli 2018 17:52
    @mcbrew dat klopt idd. Alleen ff andere mooie locatie vinden :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vankatoen

    • 26 juli 2018 13:37
    @Ayho als je een nieuwe basis gaat maken dan kan je al je oude spullen terug bouwen. alle containers. etc..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hakker

    • 25 juli 2018 15:33
    Heel leuk maar op GoG staat dat de multiplayer pas later dit jaar komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 25 juli 2018 15:51
    @Hakker voor de GoG versie ja. De steam, PS4 en Xbox One versies hebben inmiddels full multiplayer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 25 juli 2018 15:56
    @Hakker Game heeft gewoon multiplayer hoor, check de filmpjes op Youtube er maar op na.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 26 juli 2018 12:39
    @clandestine666 De GoG versie clandestine…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 3djester

    • 25 juli 2018 16:45
    Na twee jaar eindelijk weer eens te voorschijn getoverd. Is nu best een vette game geworden!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Proxymo

    • 25 juli 2018 17:04
    Ook ik ben zeer verbaasd van hoe de game nu is geworden, misschien een nieuwe review :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Killionaire

    • 25 juli 2018 17:17
    Kan iemand mij vertellen of deze game qua co-op het waard is om aan te schaffen?
    Is het mogelijk om de hele game samen te spelen en samen alle missies te doen?
    Alvast bedankt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 25 juli 2018 17:20
    @Killionaire
    Ja, je kunt alles samen spelen. Ik heb dit gisteravond gedaan. We hebben beide een nieuwe game gestart, en kregen beide de zelfde objectives. Je moet ze echter wel afzonderlijk van elkaar doen (als de één bijvoorbeeld de benodigde materialen al heeft, moet de ander ze ook nog gaan halen).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Killionaire

    • 26 juli 2018 07:33
    @mcbrew bedankt voor je reactie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 26 juli 2018 09:39
    @mcbrew maar is dat wel leuk dan op die manier? Klinkt niet echt als co-op aangezien je niet echt samenspeelt of begrijp ik je verkeerd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jurry1984

    • 25 juli 2018 17:52
    Game vorige week gekocht toen ie voor 20€ te koop was.
    Zou ook graag een review zien!
    Heb er nu zo’n 8u in zitten, redelijke learning curve maar enorm verslavend imo.
    Beetje vergelijkbaar met minecraft toen ik dat voor het eerst speelde