Nieuws
Nintendo Switch

Nintendo's Shigeru Miyamoto is vandaag 70 jaar geworden

De bedenker van Mario, Zelda en Donkey Kong werkt nog altijd bij het bedrijf

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo's Shigeru Miyamoto is vandaag jarig. Hij is 70 jaar geworden.

Miyamoto werd geboren op 16 november 1952. Hij is vooral bekend als de bedenker van personages als Super Mario, Link, Zelda en Donkey Kong.

Shigeru Miyamoto wilde in eerste instantie manga-artiest worden. In de jaren 70 maakte hij een illustratie voor Nintendo's arcadegame Sheriff, en later zou hij zijn eigen arcadegame voor het bedrijf mogen maken, wat resulteerde in Donkey Kong.

Miyamoto wordt gezien als de sterontwikkelaar binnen Nintendo, al overziet hij tegenwoordig vooral projecten in plaats van dat hij daadwerkelijk zelf games ontwikkelt. Daarnaast is hij betrokken bij het maken van de aankomende Mario-animatiefilm en de Super Nintendo World-pretparken in Universal Studios.

Dit artikel delen:

Lees meer

Snapdragon 8 Gen 2-chip ondersteunt WiFi 7 en AV1 Soccer Story verschijnt op 29 november
12

Reacties op: Nintendo's Shigeru Miyamoto is vandaag 70 jaar geworden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Markus88

    • 16 november 2022 13:35
    Mijn moeder is gisteren 61 geworden!! :P (Zij is wel bekend in de diamond paint wereld. Heeft er al vele gemaakt.)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DrGavial

    • 16 november 2022 14:19
    @Markus88 Gefeliciteerd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 16 november 2022 14:54
    @Markus88

    Sorry dat ik het helemaal vergeten ben maar alsnog een fijne verjaardag voor je moeder. Hopelijk was het leuk.

    Overigens heb ik enorm respect voor Diamond painters. Wat een gepriegel werk is dat. Veel respect voor dat engelen geduld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 16 november 2022 19:56
    @watashi wa maurice desu. Hahah Thanks! En ja echt eh. Niks voor mij :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 16 november 2022 15:28
    @Markus88
    Gefeliciteerd met je moeder! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 16 november 2022 14:20
    70, dude ga met pensioen! tenzij je werk natuurlijk zo leuk is dat je dat liever doet dan iets in de vrije tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 16 november 2022 14:48
    @-JK- Miyamoto is echt typisch zo'n hatelijk figuur wat het voor elkaar heeft gekregen dat hij betaald wordt om niet te werken maar om te doen wat hij leuk vind. Met pensioen gaan is achteruitgang.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 16 november 2022 14:22
    waarom dan een foto erbij van de Switch in plaats van de beste man zelf?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 16 november 2022 14:22
    Miyamoto blijft toch wel mijn jeugdheld. Dat er nog maar vele jaren bij mogen komen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 16 november 2022 14:49
    Legend!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 16 november 2022 15:00
    Ah, de held van de gamewereld! De meeste karakters ken ik wel, maar wie is Link? Is dat de prinses uit Zelda?


    /S voordat ik mensen aan de deur krijg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 17 november 2022 06:09
    Link is het hoofdpersonage waar je mee speelt, je weet wel dan mannetje met de groene outfit, de groene muts en het zwaard en schild. Je weet wel uit die bekende game serie The legend of Zelda. Wel is van gehoord toch?