Nieuws

Nintendo ziet verkopen 3DS fors toenemen na succes Pokémon Go

Bestverkochte game hardware in VS

Geschreven door Redactie Gamer.nl op

Nintendo zag de verkopen van zijn 3DS-spelcomputer in juli fors toenemen, samen met verkopen van Pokémon-games voor de handheld.

De 3DS was volgens Nintendo in juli de bestverkochte game hardware in de VS, meldt Polygon. Nintendo wijt dat succes aan drie zaken: het verschijnen van de game Monster Hunter Generations, een prijsdaling van de Nintendo 2DS en het enorme succes van mobiele game Pokémon Go.

Dat succes is terug te zien in de verkopen van Pokémon-games voor de Nintendo 3DS. Zo werden de games Pokémon Omega Ruby en Omega Sapphire afgelopen juli 80 procent meer verkocht dan in juli 2015. Beide titels verschenen eind 2014.

Van eind 2013 verschenen games Pokémon X en Pokémon Y werden zelfs 200 procent meer exemplaren verkocht dan een jaar geleden. Door de sterke verkopen zijn de games volgens Nintendo opgeklommen naar de 16e en 22e plaats in de ranglijst voor softwareverkopen in 2016.

Pokémon Go verscheen begin juli onder meer in de VS, sinds 16 juli is de game ook in Nederland officiëel verkrijgbaar.

Door NU.nl

Dit artikel delen:

Lees meer

A.O.T. Wings of Freedom verschijnt volgende week Below voor onbepaalde tijd uitgesteld
13

Reacties op: Nintendo ziet verkopen 3DS fors toenemen na succes Pokémon Go

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TheRussian

    • 19 augustus 2016 11:53
    Pokemon blijft een prachtige melkkoe voor nintendo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 19 augustus 2016 15:21
    @TheRussian jij vindt bijna elke game uitmelkerij. Wat is het probleem? Producten kosten geld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 19 augustus 2016 15:30
    @timtim96 So betekent nog niet dat je elke jaar hetzelfde moet uitbrengen, zoals assassins creed en cod.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bertus B.

    • 19 augustus 2016 15:38
    @armilo-theus Waarom niet? Blijkbaar is er vraag naar dus wordt het verder geproduceerd. Als je het niet meer leuk vindt laat je de games toch staan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 19 augustus 2016 16:55
    @Bertus B. Omdat iedereen aan het janken is over deze games waar we het nou over hebben. Ik geef alleen een statement af dat ik vind dat alle games die elk jaar uitkomen gewoon gemelked worden (als dat uberhaupt een woord is xD).

    Nee kijk mij boeit het niet of ze uitgemolken worden, want ik blijf pokemon en assassins creed elk jaar spelen. Pas als ik zie dat het niks is dat jaar dan laat ik het liggen. Alleen ze blijven het wel melken en ja de vraag is nog steeds groot. Kijk maar naar COD dit jaar zal Infinite Warfare nog steeds dik verkocht worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AllSeeingFish

    • 19 augustus 2016 19:05
    @Bertus B.

    Het is jammer dat veel ontwikkelaars steeds terugvallen op de zelfde succes formule omdat ze geen risico durven te nemen met nieuw creatieve games!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markiewong

    • 20 augustus 2016 12:04
    @TheRussian Tussen elke originele game van Pokémon zit gemiddeld drie jaar, de laatste originele Pokémon game dateert uit 2013. Ik vind drie jaar niet tellen als een melkkoe naar mijn mening. Uiteraard zitten der remakes tussen, daar staan ze bekend om. Maar in totaal hebben ze slechts zeven generaties uitgebracht over de afgelopen twintig jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AllSeeingFish

    • 19 augustus 2016 09:35
    Ze moeten natuurlijk niet te veel 3DS systemen verkopen in verband met de release van de NX.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 19 augustus 2016 09:37
    En straks als Pokemon Sun en Moon uit komen durf ik te wedden dat dat nóg meer zal toenemen. Ik gun het Nintendo wel en Pokémon is één van mijn favoriete franchices ^^

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 19 augustus 2016 09:47
    Geweldig om te horen. Nu nog hopen dat de NX geen flop wordt maar dat er wel degelijk een goed idee achter zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Waitimu

    • 19 augustus 2016 10:08
    Mooi stukje, ik heb ook afgelopen week een 2DS gekocht voor Pokemon. Allemaal mooie herinneringen die terug komen! Ook een hele fijne handheld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • zwijn

    • 19 augustus 2016 13:46
    @Waitimu
    Zelfde hier. Blijft toch leuk, hoe oud je ook bent. En idd, de 2ds is wat gemakkelijker voor Europees formaat handen. Zelf met mariokart en Alpha/Ruby aangeschaft.
    En genoeg games in de e-shop te vinden. Ik ga denk ik Contra 3 eens binnen halen, maar die game was zo frustrerend moeilijk op de snes. Misschien iets van een rpg uitzoeken :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 19 augustus 2016 23:01
    Niks mis met elke keer een pokémon game uit te brengen. Het zijn geweldige games en aan de verkoop cijfers te zien vinden veel mensen het leuke games. En als de games je niet aan staan dan is het simpel dan koop je het niet, niemand verplicht je om de games te kopen en te spelen. Maar laat mensen die plezier hebben in deze games gewoon in hun waarde en laat ze dit lekker spelen.

    Dit geld overigens ook voor CoD, AC of welke game dan ook.