Nieuws

Vanaf donderdag staan honderden games op Switch eShop in uitverkoop

Waaronder Super Mario Odyssey, Mortal Kombat 11 en Persona 5: Strikers

Geschreven door Michel Musters op
Vanaf aanstaande donderdag worden er honderden games via de Nintendo Switch eShop met korting verkocht.

De 'Blockbuster-sale' begint aanstaande donderdag om 15:00 uur en eindigt op zondag 3 oktober om 23:59 uur. Er worden kortingen tot wel 75 procent uitgedeeld op diverse games. 

Zo wordt Super Mario Odyssey met 33 procent korting verkocht, Splatoon 2 met 33 procent, Sonic Mania met 50 procent, Doom Slayers Collection met 40 procent, 51 Worldwide Games met 30 procent, Overcooked Special Edition met 75 procent, Persona 5 Strikers met 35 procent, Mortal Kombat 11 met 60 procent, BioShock: The Collection met 60 procent en Ori and the Will of the Wisps met 35 procent.

Een compleet overzicht van alle kortingen is er op moment van schrijven niet, maar is wanneer de Blockbuster-sale in de eShop begint daar wel te zien.

51 Worldwide Games

Dit artikel delen:

Lees meer

Dit en volgend weekend zijn er twee technische previews van Halo Infinite Alle klassieke Sega-spellen in Lost Judgment onthuld
23

Reacties op: Vanaf donderdag staan honderden games op Switch eShop in uitverkoop

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Chinco

    • 22 september 2021 10:47
    Elke week zijn er honderden games in de aanbieding in de eShop. Wat maakt deze keer bijzonder? De grotere Nintendo games?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 22 september 2021 11:04
    @Chinco … ik zou het beschrijven als "games die de meerderheid graag zou willen hebben", maar in het kort is het antwoord "ja".

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 22 september 2021 15:08
    @Chinco Veel games gebruiken korting als manier om in de spotlights te staan in de eShop. Zo staan ze niet tussen de inmiddels 1000+ spellen verborgen, maar tussen tientallen of hooguit 100+.

    Dat is momenteel een ware plaag in de eShop. Deze sale is door Nintendo georganiseerd en je kunt dus rekenen op veel games die normaliter niet snel met korting te vinden zijn. Waaronder veel Nintendo eigen titels of gepubliceerd door Nintendo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 22 september 2021 20:53
    @MikkelR1 psprices.com. Kun je selecteren op hoogste korting in euro's en in procenten. Ben je er zo door. En een beter plaatje dan in de eShop

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 23 september 2021 09:47
    @Chinco bedankt voor de tip!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 22 september 2021 12:09
    Wauw! 33% korting op een spel uit 2017!! … Kennelijk betalen mensen het er graag voor, dus ik kan Nintendo niets kwalijk nemen, maar hoe bestaat het dat mensen massaal genoegen nemen met die idioot hoge prijzen voor oude games? Zowel bij Microsoft als bij PlayStation zijn games uit 2017 voor een paar euro op te halen in de digitale stores…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 22 september 2021 13:25
    @Michael-Raymond-Clayton dat is gewoon volstrekt niet waar. Nintendo heeft aantoonbaar vaker, meer en betere kortingen dan PS en MS in hun stores.

    Heel veel games hebben gewoon de volle prijs.

    Ik struin alle stores wekelijks door.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 22 september 2021 14:01
    @Chinco ik struin ze ook door en heb toch een heel ander beeld dan jij. Op Nintendo zijn dan misschien veel aanbiedingen, maar dit betreft zeker niet de grotere (top)titels en dan met name van Nintendo zelf. Nu ook maar een korting van 33%. Niet dat het mij heel veel uitmaakt. Goeie games koop ik toch wel en gezien de goede verkoop van Nintendo-games kunnen ze het ook maken om ze lang voor se volle mep te verkopen. Maar dat Nintendo betere digitale aanbiedingen heeft, ben ik het absoluut niet mee eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 23 september 2021 16:18
    @Jorn6810 je hoeft mij niet te geloven :
    We've spoken to multiple indie developers to try and get to the bottom of what Sony isn't doing that competitors do, how it essentially ignores pleas to include titles in PS Store sales,

    www.pushsquare.com/news/2021/07/report_how_playstation_is_failing_indie_developers

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 23 september 2021 18:15
    @Chinco ik snap je link niet helemaal. Ik heb heel veel (indie)games en haal deze zo goed als allemaal op uit de sale. En daar zitten echt gigantische prize drops tussen.

    Buiten dat ging het met name om de toptitels van Nintendo (en dat zijn er genoeg). De meeste vind ik de volle mep waard, maar de groep die daar voor mij net onder zit (Kirby, Yoshi, Mario Tennis) vind ik geen €60,- waard. Deze komen af en toe hoogstens voor 45-50 euro in de sale. Maar het maakt ook allemaal niet uit. Als jij vindt, dat de eShop meer dan goeie sales heeft prima, ik vind alleen die van Playstation (en in iets mindere mate Xbox) beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 24 september 2021 00:51
    @Jorn6810 misschien heeft het met smaak te maken. Ik zeg ook niet dat Nintendo alleen goede aanbiedingen heeft, he? Ook Microsoft en Sony hebben wel aanbiedingen en sales.

    Maar als je kijkt naar hoeveel games hoeveel korting hebben een hoevaak, heb je bij Nintendo echt heel veel meer keus. Sony en Microsoft hebben veel minder vaak en veel minder games in de aanbieding. En ik heb het idee dat de Xbox store ook veel minder games bevat.

    En de indie wereld klaagt dat Sony niet wil meewerken aan sales. Was recent best groot in het game nieuws. Dat komt niet uit de licht vallen.

    Voor de rest maakt het mij niet zoveel uit. Ik vond de groots aangekondigde Nintendo sale behoorlijk tegenvallen. Zoveel anders dan anders is het niet, afgezien van de Nintendo titels. Daar zegt genoeg over de normale wekelijkse sales, toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 24 september 2021 09:26
    @Chinco volgens mij ging het met name erom dat indies niet zelf konden bepalen of ze in de sale waren. Maar elke week zijn er meerdere sales tegelijk met bepaalde thema’s waar echt een hele hoop moois voor weinig staat. Maar goed, ik denk idd niet dat we hier samen uit gaan komen. Maakt ook niet uit, smaken verschillen inderdaad!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 22 september 2021 14:33
    @Chinco
    Absoluut onwaar. De grote Nintendo titels zal je nooit met zulke grote korting zien als dat Microsoft en Sony ze in de sale doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 22 september 2021 15:06
    @The_Stifmeister Titels van MS en Sony zijn ook nagenoeg nooit voor bodemprijzen te vinden. Nintendo zit er wel altijd een factor boven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 23 september 2021 15:58
    @The_Stifmeister wat kost Forza Horizon 4 in de aanbieding? Juist, net zoveel als Mario…

    Dus je zit echt mis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 22 september 2021 15:28
    @Chinco ik doe zelf niet zo veel met mijn Xbox (en mijn switch ligt al jaren stof te happen, juist omdat ik inderdaad weiger de hoofdprijs te betalen voor oud spul) dus ik beperk me maar even tot PlayStation en ook de toppers zijn na verloop van tijd echt goedkoop op te halen. Dan komen ze in de PlayStation Hits serie en kosten ze standaard 20 euro en die games worden geregeld voor een tientje aangeboden in een actie. Maar ook fysiek is er geen vergelijk. Een tamelijk recente topper zoals The Last Of Us Part II heb ik in huis voor nog geen 28 euro. Daar kan ik geen Nintendo topper voor krijgen, hoor. Ook niet een van nog jaren langer geleden.
    Ik snap dat gewoon niet. Kennelijk blijven die spellen lang als een tierelier verkopen. Prima natuurlijk. Moet iedereen zelf weten. Maar als ik gamer de keuze heb tussen twee systemen waar prijzen van games relatief snel relatief hard dalen en een systeem waar je eindeloos het volle pond blijft betalen, weet ik het wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 22 september 2021 20:50
    @Michael-Raymond-Clayton Sony heeft ook geen games met de impact van een nieuwe Mario. Microsoft ook niet. Dus die vergelijking gaat niet echt op.

    Alle andere games zijn gewoon in de uitverkoop te krijgen, waarbij Nintendo met kop en schouders boven de andere twee uitsteekt. Ik schrok echt van het gebrek aan goede aanbiedingen in de MS en de PS stores. En van het aanbod games, maar dat is vooral smaak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 22 september 2021 15:11
    @Michael-Raymond-Clayton Een game uit 2017 is niet oud. Dat is wat je er zelf van maakt omdat je missie is dat je alles voor niets wilt kunnen krijgen. Het is volledig in het recht van de eigenaar om daar een eerlijke prijs voor te willen vragen en als de vraag nog afdoende is dan is er geen reden om het voor minder te gaan verkopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 22 september 2021 15:31
    @gimbal2 dat betwist ik toch ook helemaal niet. Laat ze er lekker een miljoen voor vragen. Is hun keuze. Vraag en aanbod. Is ook geen aanval op Nintendo, maar oprechte verwondering dat mensen hier vrijwillig in mee gaan met het oog op de alternatieven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 23 september 2021 16:21
    @Michael-Raymond-Clayton welk alternatief heb je dan voor, laten we er de wat noemen, een Luigi's Mansion? Volwaardig? Geen, toch? Dat is toch van hoge kwaliteit en een geheel eigen klasse?