Nieuws
Nintendo Direct

Nintendo zendt woensdagavond een nieuwe Nintendo Direct uit

Veertig minuten aan beelden van aankomende Switch-games

Geschreven door Michel Musters op
Woensdagavond zendt Nintendo een nieuwe Nintendo Direct uit.

De uitzending begint morgenavond om 23:00 uur Nederlandse tijd en duurt ongeveer veertig minuten. Het bedrijf laat weten dat de Direct zich voornamelijk richt op Nintendo Switch-games die in de eerste helft van 2022 uitkomen.

Nintendo zendt wel vaker in februari een Nintendo Direct uit. Het bedrijf meldt daarbij meestal dat het vooral om games gaat die in de eerste helft van het jaar verschijnen, maar toont meestal ook een aantal titels die pas later uitkomen.

Welke spellen morgen de revue passeren is nog niet bekend. Het bedrijf werkt in ieder geval aan spellen als Kirby en de Vergeten Wereld, een vervolg op Zelda: Breath of the Wild, Splatoon 3, Advance Wars 1+2, Bayonetta 3 (met PlatinumGames) en Metroid Prime 4.

Hieronder is de Direct-uitzending vanaf morgenavond 23:00 uur te zien.

Dit artikel delen:

Lees meer

PlatinumGames wil nog altijd graag Scalebound ontwikkelen Tommy Tallarico stopt als CEO van Intellivision
26

Reacties op: Nintendo zendt woensdagavond een nieuwe Nintendo Direct uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    PietS.

    • 8 februari 2022 16:10
    Ik hoop op:
    - Zelda remaster/remake
    - Mario Kart 9
    - Nieuwe Donkey Kong
    - BotW2 nieuws

    Ik denk dat ik van een koude kermis thuis ga komen, maar hopen mag altijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 8 februari 2022 16:33
    @PietS.
    Denk eigenlijk dat voor BotW2 alleen de naam bekend wordt gemaakt en verwacht daar verder geen grote onthullingen als trailers.
    Voor alle andere games laat ik mij graag verrassen en ga er open in :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 8 februari 2022 16:59
    @Snafu9 We hebben al 2 trailers gehad voor BotW 2 en er is confirmed dat die dit jaar toch echt uit moet komen. Ik denk dat we een trailer kunnen verwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 8 februari 2022 17:14
    @WvA
    1ste zegt mij niet zoveel. Is meer een aankondiging dat BotW2 in de maak is. De 2de trailer hebben we een klein stukje gezien en was puur voor de fans van maak je geen zorgen. Ik denk daarom dat Nintendo denkt hier is de naam maar ze gaan de focus leggen op het eerste halfjaar en daarin verwacht ik BotW2 nog niet. E3 zal de presentatie worden met trailers en wellicht een stukje gameplay in de Treehouse.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 9 februari 2022 10:10
    @Snafu9

    Met een naam (en een korte trailer) ben ik al meer dan tevreden! Ik verwacht voor de complete onthulling van BotW2 een grote E3 trailer of een aparte Direct.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 8 februari 2022 16:50
    @PietS. Mario Kart 9 zou wel echt heel nice zijn. 8 is in de zomer gewoon 8 jaar oud dus het mag onderhand wel weer eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 9 februari 2022 10:12
    @Real13

    Inderdaad. Het enige "probleem" is dat MK;D nog veel te goed verkoopt. Waarom iets nieuws uitbrengen als het oude nog als zoete koekjes over de toonbank gaat? Ik zou die gedachte wel kunnen begrijpen (helaas).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 8 februari 2022 16:13
    Realitsche droom direct.
    DK,
    Mario kart
    Metroid prime remake
    Breath of the wild 2

    Nachtmerrie direct
    Xenoblade 3
    Fire emblem
    Mario sports
    Zelda ports

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 9 februari 2022 10:13
    @Snoop213

    Wissel 'Metroid Prime remake' om met 'Zelda Ports' en dan ben ik het met je eens, haha. Alhoewel een nieuwe Mario Sports game wel leuk is voor erbij!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 9 februari 2022 10:20
    @PietS. Haha heb jij niet zoveel met Metroid prime? Ik zou Zelda Twilight Princess alleen nogmaals willen spelen in volledige remake stijl. Een port hoef ik het niet perse die game heb ik al gespeeld op de Wii. En Windwaker HD heb ik al op de Wii u gespeeld. Dus doe mij persoonlijk maar een Metroid prime remake. Wel wil ik het alleen als het een remake qua graphics betreft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 9 februari 2022 10:32
    @Snoop213

    Nee. 3D Metroid games hebben mij nooit getrokken. De 2D games vind ik wel echt top. Persoonlijk hoop ik op TWW HD & TP HD (enhanced) ports voor de Switch, om de tijd naar de release van BotW2 te overbruggen! Ik hoop voor jou dat er wel een Metroid Prima remake aangekondigd word, haha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 8 februari 2022 16:58
    Kan niet wachten om me 35 minuten te ergeren aan non aankondigingen om hyped te worden voor een teaser in de laatste minuten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Monojaxx

    • 8 februari 2022 18:08
    @WvA
    Van die leuke drukke Japanse anime games waar geen hond om geeft buiten Japan of van die flauwe indygames die je doen terugdenken aan een Atari 2600.
    Dat soort troep.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 8 februari 2022 18:48
    @Monojaxx

    Het is geen Indie direct. Zullen mogelijk wel wat Indie games komen maar Nintendo scheid die 2 takken van games vrij goed vind ik. Dus ik verwacht weinig indie games en vooral first en second party titels.
    Daarmee wil ik niet meteen zeggen dat het allemaal geweldig wordt want veel directs zijn ook maar matig. Maar zelden staat die grotendeels in de lijn van indie games omdat Nintendo daar hun Nindie directs voor heeft.
    Hopelijk gaan ze dat ook gescheiden houden.

    En ook heel vaak is de echte direct niet echt Japans gericht kwa games. Ze weten wel dat het een wereldwijde uitzending is waar vrijwel elke fan maar ook heel veel sites en journalisten op zitten te wchten. Dan kom je als internationaal bedrijf niet aan met enkel van die manga games met dames die eigenlijk veel te jong zijn, dat maakt niet een al te beste indruk.
    Dus denk dat je het fout heb, en eerlijk gezegd hoop ik ook dat je het fout hebt. Hahah want anders is het er slecht aan toe dit jaar als dat de grote titels worden. Hahah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 8 februari 2022 19:02
    @watashi wa maurice desu. Is er ergens een overzicht te zien van wat welke Direct is aangekondigd? Ik kan me namelijk herinneren dat elke E3 en elke Direct iedereen wishlijstjes heeft, en in de praktijk er vaak maar 1 of 2 dingen van die lijstjes getoond worden. Ook hier zie ik alweer Zelda, Metroid, Donkey Kong, Mario kart. Dat gaat echt no way allemaal in de zelfde presentatie zitten, dat heeft het (voor zover ik weet) namelijk nog nooit gezeten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 9 februari 2022 10:13
    @WvA

    De kans dat dit gebeurt is zeker aanwezig… Het zou niet de eerste keer zijn, namelijk… :'-D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Monojaxx

    • 8 februari 2022 18:06
    Ik hoop op een BOTW 2 release in juni - augustus.
    Verder Metroid Prime 4 en Metroid prime Trilogy HD remakes.
    Stiekem hoop ik nog op een Zelda remake. Een Ocarina of time of Majora's mask remake in HD!!!

    De rest kan me niet veel interesseren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 9 februari 2022 10:15
    @Monojaxx

    3D Metroid games doen mij persoonlijk niks, dus die mogen ze wat mij betreft lekker weglaten, haha. En ik droom ook van OoT & MM remakes, maar aangezien beide originele games speelbaar zijn/worden via de N64 app, denk ik niet dat het gaat gebeuren.

    Voor de rest: Zelda nieuws is altijd goed!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Freeman

    • 8 februari 2022 18:28
    Breath of the wild 2 zal een aparte direct van worden gemaakt, gokje natuurlijk, gezien ze dit met deel 1 ook hebben gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 8 februari 2022 18:51
    @Freeman

    Dat denk ik ook.
    Vergelijkbaar ook met smash bros. Gewoon omdat het teveel is en die titel is zo ongeveer de titel waar nu de meeste mensen naar uit kijken op switch,
    Ik denk dat ze dat groot gaan aanpakken. Mogelijk morgen wel een officiele naam. En dan later een keer een grote 45 minuten trailer direct waarbij diverse gameplay elementen worden uitgediept.